15 Απριλίου 2009

το βίντεο του μήνα Απριλίου

και κάτι νέο.....

από σήμερα στην σελίδα θα υπάρχει ένα βίντεο....


το βίντεο του μήνα!!!!


κάθε μήνα ο συντάκτης θα διαλέγει ένα βίντεο και θα σας το προτείνει για να το δείτε .....


σε εμφανές σημείο της σελίδας θα υπάρχει ο σύνδεσμος για το βίντεο....


επίσης δίνετε η δυνατότητα στους αναγνώστες μας να διαλέξουν και να μας προτείνουν κάποιο βίντεο που τους αρέσει... η πρόταση μπορεί να γίνει μέσω e-mail....



14 Απριλίου 2009

ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ


Ο Σταύρος Σαββίδης γεννήθηκε στη Ράχη Βέροιας, από μουσική οικογένεια. Οι γονείς του, παιδιά προσφύγων από τα χωριά της Σάντας του Πόντου, του μεταφέρουν από μικρή ηλικία τον καημό και το μεράκι μέσα από τα τραγούδια της καταγωγής του. Μεγαλώνει με παραδοσιακά ποντιακά τραγούδια και τα σιγοψιθυρίζει από παιδί. Από 16 χρονών αρχίζει να τραγουδάει φιλικά σε παρέες και αργότερα, επαγγελματικά πλέον, σε διάφορα μαγαζιά της επαρχίας, τις περισσότερες φορές, μαζί με τον πατέρα του, το γνωστό λυράρη Μάντη. Το 1981 έως και το 1983 υπηρετεί στον στρατό όπου από όσα μέρη περνάει συνεχίζει το ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ειδικά στην ΚΥΠΡΟ, για ένα χρόνο στη ΛΕΣΧΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ. Μετά την απόλυσή του από το στρατό τον Αύγουστο του 1983 δίνει εξετάσεις στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ και αφού πετυχαίνει, διορίζεται και υπηρετεί σε αυτήν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, χωρίς όμως να σταματήσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του και στο Ποντιακό τραγούδι, το οποίο μαζί με την ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ λατρεύει υπερβολικά! Υπηρετεί λοιπόν μέχρι και το 2007 όπου και τελειώνει ευμενώς τη θητεία του στην ΕΛ.ΑΣ. Είναι παντρεμένος, έχει δυο αγόρια, τον ΜΑΝΤΗ και τον ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ, η μόνιμη κατοικία του βρίσκεται στην ΒΕΡΟΙΑ – ΗΜΑΘΙΑΣ. Όσον αφορά την ασχολία του από τον Ιούνιο του 2007 και μετά δεν είναι άλλη από την ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥ ΑΓΑΠΗ. Το ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ και το κέντρο διασκέδασης ΑΚΡΙΤΑΣ ΠΑΛΛΑΣ, του οποίου είναι ιδιοκτήτης όπου βρίσκεται στην ΠΑΤΡΙΔΑ ΒΕΡΟΙΑΣ.


Η αγάπη του για την ποντιακή παράδοση και για το ποντιακό τραγούδι υπήρξε αμείωτη, η προσφορά και η υπηρεσία του στο χώρο συνεχίστηκαν με την ίδια λατρεία!



Δισκογραφικά η πορεία του ανοίγει από το 1992 με μια συμμετοχική δουλειά που κάνει με τον πατέρα του Μάντη και το Στάθη Νικολαίδη <<ΤΑ ΣΑΝΤΕΤΚΑ>>.









Το 1994 κυκλοφόρησε ο δεύτερος δίσκος του, που αυτήν τη φορά είναι προσωπικός, και φέρει το γενικό τίτλο <<ΑΣΤΡΟΝ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΦΩΤΑΕΙΣ>>, με δώδεκα καινούρια και παραδοσιακά τραγούδια, σε μουσική του Μπάμπη Κεμανεντζίδη και με λυράρη τον Στέλιο Χαλκίδη.







Το 1996 κυκλοφόρησε ο τρίτος δίσκος του με τίτλο <<ΣΑΝΤΕΤΚΑ Νο2>> με παραδοσιακά τραγούδια από την περιοχή της Σάντας του Πόντου. Το συνοδεύει στη λύρα και στο τραγούδι ο πατέρας του Μάντης Σαββίδης.










Το 1997 κυκλοφόρησε ο τέταρτος δίσκος, με το λυράρη Θόδωρο Βεροιώτη. Είναι μια ζωντανή ηχογράφηση είκοσι τραγουδιών, με όλο το συγκρότημα του Σταύρου Σαββίδη, που περιλαμβάνει παλιές, γνωστές επιτυχίες, καταξιωμένων πόντιων καλλιτεχνών, παραδοσιακά αλλά και προσωπικά τραγούδια.








Τα Χριστούγεννα του 1998 κυκλοφόρησε ο πέμπτος δισκος του Σταύρου Σαββίδη με τίτλο <<ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟΝ ΑΚΡΙΤΑ>>. Είναι μια καινούρια ζωντανή ηχογράφηση μέσα από το κέντρο του <<ΑΚΡΙΤΑΣ ΠΑΛΛΑΣ>>, Πατρίδα Βέροιας. Στη δουλειά αυτή περιλαμβάνονται είκοσι οχτώ τραγούδια όπου λύρα παίζουν ο πατέρας του Μάντης και ο ταλαντούχος Χρήστος Σιαπανίδης, μαζί με το συγκρότημα του κέντρου.






Τα Χρτου 1999 ένα χρόνο μετά, κυκλοφόρησε μια νέα συμμετοχική δουλειά της εταιρείας Vasipap με τίτλο <<30>>. Ο δίσκος αυτός έγινε προς τιμήν και των δυο και περιλαμβάνει πολλούς πόντιους τραγουδιστές, ανάμεσα στους οποίους είναι και ο Σταύρος Σαββίδης που ερμηνεύει τέσσερα παραδοσιακά τραγούδια της περιοχής της Σάντας του Πόντου. Ο λυράρης του δίσκου είναι ο Παναγιώτης Ασλανίδης.






Το 2000 ακολουθεί μια καινούρια δισκογραφική δουλειά, μια ζωντανή ηχογράφηση μέσα από το μαγαζί του με τίτλο <<ΑΚΡΙΤΑΣ ΠΑΛΛΑΣ 2000>>, με τη συμμετοχή του καταξιωμένου λυράρη Θόδωρου Βεροιώτη και του Γιάννη Σανίδη, ο οποίος κάνει τα πρώτα του βήματα στη δισκογραφία.








Το 2001 κυκλοφόρησε η δισκογραφική δουλειά του με τίτλο <<ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΚΡΙΤΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ>>, στην οποία περιλαμβάνει τριάντα δυο τραγούδια με λυράρη τον Γιάννη Σανίδη και το συγκρότημα του <<ΑΚΡΙΤΑ>>.









Τον Ιανουάριο του 2002 μια νέα δισκογραφική δουλειά με τίτλο <<Η ΕΓΑΠ΄ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΙ ΕΣ΄>>, σε στίχο του Βασίλη Μωησιάδη και μουσική του μεγάλου μαέστρου Μπάμπη Κεμανεντζίδη. Στην λύρα τον συνοδεύουν ο Χρήστος Σιαπανίδη, ο Μπάμπης Κεμανεντζίδη και ο νέος χαρισματικός λυράρης Ανδρέας Μαυρόπουλος από τη Βέροια.









Το 2003 και το 2004 ο Σταύρος κάνει δυο φιλικές συμμετοχές σε δυο πολύ καλές δισκογραφίες. Η πρώτη είναι στο cd του Βαγγέλη Ιντζεβίδη «ΤΟ ΑΣΑΛΓΟΝ», με λυράρη τον Φάνη Κουρουκλίδη, τραγουδώντας τρία τραγούδια του Νάκου Ευσταθιάδη. Η δεύτερη είναι σε μια νέα παραγωγή της εταιρείας Vasipap με τίτλο « ΧΑΡΑΝΤΑΣ ΣΤΕΦΑΝΩΜΑΤΑ», με το μεγάλο μαέστρο Κώστα Σιώπη και στιχουργό το Νάκο Ευσταθιάδη.



Τον Ιούνιο του 2005 ακολουθεί μια ζωντανή ηχογράφηση με τίτλο: «ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ LIVE». Ήταν μια πρωτότυπη για την εποχή της δουλειά, που σε αντίθεση με τις προηγούμενες ζωντανές ηχογραφήσεις ,που αποτελουνταν από παλιές επιτυχίες, αυτή περιλαμβάνει είκοσι νέα τραγούδια σε στίχους του Βασίλη Μωησιάδη μουσική του Κώστα Σιώπη και ενορχήστρωση του Κώστα Σιώπη.








Το Φεβρουάριο του 2007 κυκλοφορεί μια νέα δουλειά με τίτλο <<2007>>










Το 2008 κυκλοφορεί το νέο CD με τίτλο «ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΚΑΙ…ΜΕΛΛΕΣΙΔ’… ΜΕΛΛΕΣΙΔΟΠΟΝ». Περιλαμβάνει δεκατέσσερις καινούργιες επιτυχίες με στίχο του Νάκου Ευσταθιάδη και μουσική των Ανδρέα Μαυρόπουλο, Φάνη Κουρουκλίδη, του νεαρού Μάντη Σαββίδη και του μεγάλου λαϊκού συνθέτη Σήφη Σαρασίδη. Στην λύρα τον συνοδεύουν οι: Ανδρέα Μαυρόπουλος, Φάνης Κουρουκλίδης και ο Μπάμπης Κεμανεντζίδη. Στο κλαρίνο οι: Κώστας Σιώπης & Μπάμπης Κεμανεντζίδης.






Από το 1995 ο Σταύρος Σαββίδης δημιούργησε ένα μεγάλο ποντιακό συναυλιακο σχήμα, που φέρει το όνομα «τη Ρωμανίας Μελωδοί» και συμμετέχει σε πολλές
ποντιακές εκδηλώσεις.




Μεγάλη Τετάρτη


« Τὴ Αγία καὶ Μεγάλη Τετάρτη,
τῆς ἀλειψάσης τὸν Κύριον μύρω Πόρνης γυναικός,
μνείαν ποιεῖσθαι οἱ θειότατοι Πατέρες ἐθέσπισαν,
ὅτι πρὸ τοῦ σωτηρίου Πάθους μικρὸν τοῦτο γέγονε».

Οι γυναίκες που άλειψαν με μύρο τον Κύριο ήταν δύο. Η μεν μία τον άλειψε πολύ καιρό πριν το Πάθος του και ήταν πόρνη, η δε άλλη λίγες μέρες πριν και ήταν φρόνιμη και ενάρετη. Αυτού του ευλαβικού έργου τη μνήμη επιτελεί η Εκκλησία, αναφέροντας συγχρόνως και την προδοσία του Ιούδα.

Το πολύτιμο εκείνο μύρο, που η γυναίκα εκείνη άλειψε το κεφάλι και τα πόδια του Ιησού, και στη συνέχεια το σκούπισε με τις τρίχες της κεφαλής της, εκτιμήθηκε 300 δηνάρια. Απ’ τους Μαθητές, ο φιλάργυρος Ιούδας δήθεν σκανδαλίζεται, για την απώλεια τέτοιου μύρου.

Ο Ιησούς του κάνει παρατήρηση να μην ενοχλεί την γυναίκα. Τότε ο Ιούδας πηγαίνει στους αρχιερείς, που ήταν συγκεντρωμένοι στην αυλή του Καϊάφα και έκαναν ήδη συμβούλιο προκειμένου να θανατώσουν τον Ιησού. Και συμφωνεί μαζί τους την προδοσία του διδασκάλου για 30 αργύρια και από τότε ζητούσε ευκαιρία να τον προδώσει.

Να σημειώσουμε εδώ ότι, από το γεγονός αυτό της προδοσίας καθιερώθηκε και η νηστεία της Τετάρτης, ακόμα από τα αποστολικά χρόνια.

Οι συνοδοιπόροι του πάθους του Χριστού μας πιστοί καλούμαστε αυτή την ιερή ημέρα να τιμήσουμε την έμπρακτη και ειλικρινή μετάνοια της πρώην πόρνης γυναικός, η οποία έγινε συνώνυμη με την συντριβή και την αλλαγή ζωής.

Ο Χριστός, εγκαινίασε μια νέα αντίληψη για τον αμαρτωλό άνθρωπο, εντελώς διάφορη από εκείνη της ιουδαϊκής κοινωνίας. Δεν είναι ο αμαρτωλός άνθρωπος μιασμένος από τη φύση του, αλλά ένας πνευματικά ασθενής, ο οποίος χρειάζεται βοήθεια. Έθεσε ως αντίδοτο της πνευματικής ασθένειας τη μετάνοια, η οποία είναι ο ισχυρότατος εκείνος μοχλός, ο οποίος γκρεμίζει το οικοδόμημα της αμαρτίας και αναγεννά τον άνθρωπο. Δια του Κυρίου μας Ιησού Χριστού παρήλθε ανεπιστρεπτί το καθεστώς του νόμου και της μισθαποδοσίας, και ανέτειλε η εποχή της χάρητος και του ελέους.

Η αφιέρωση της ημέρας αυτής στην μακάρια πρώην πόρνη γυναίκα έγινε σκόπιμα από τους Αγίους Πατέρες. Η μορφή της προβάλλει ως φωτεινό ορόσημο καταμεσής στην οδοιπορία προς το Θείο Πάθος για να δείξει και σε μας πως αν δεν συντριβούμε, σαν και εκείνη, και δεν δείξουμε έμπρακτη μετάνοια δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε το Χριστό στο Πάθος και την Ανάσταση.

Η Αγία μας Εκκλησία θέσπισε τη μετάνοια ως ύψιστη δωρεά η οποία ανανεώνει την ουρανοδρόμο πορεία μας προς το Χριστό και την τελείωσή μας. Καλός χριστιανός δεν είναι εκείνος, ο οποίος γεμάτο κομπασμό και εγωιστική αυτάρκεια, ισχυρίζεται ότι έφτασε σε επίπεδο αγιότητας και δεν χρειάζεται πια άλλο αγώνα, αλλά ο διατελών σε διαρκή μετάνοια.


Κοντάκιον Ἦχος β'

« Ὑπὲρ τὴν Πόρνην Ἀγαθὲ ἀνομησας, δακρύων ὄμβρους οὐδαμῶς σοὶ προσήξα, ἀλλὰ σιγὴ δεόμενος προσπίπτω σοί, πόθω ἀσπαζόμενος, τοὺς ἀχράντους σου πόδας, ὅπως μοὶ τὴν ἄφεσιν, ὡς Δεσπότης παράσχης, τῶν ὀφλημάτων κράζοντι Σωτήρ. Ἐκ τοῦ βορβόρου τῶν ἔργων μου ῥύσαί με».

«Αν και αμάρτησα, Πανάγαθε Κύριε, περισσότερο κι από την πόρνη, καθόλου δεν πρόσφερα σ’ Εσένα βροχή από δάκρυα μετανοίας. Όμως, γονατιστός μπροστά Σου και φιλώντας με πόθο τα αμόλυντα πόδια Σου, σιωπηλά Σε ικετεύω να δώσεις, ως Θεός που είσαι, τη συγχώρεση των αμαρτιών σ’ εμένα που (με πόνο) κράζω: Σωτήρα μου, λύτρωσέ με απ’ το βόρβορο των αμαρτωλών μου έργων».


Ὁ Οἶκος

«Ἡ πρώην ἄσωτος Γυνή, ἐξαίφνης σώφρων ὤφθη, μισήσασα τὰ ἔργα, τῆς αἰσχρᾶς ἁμαρτίας, καὶ ἡδονὰς τοῦ σώματος, διενθυμουμένη τὴν αἰσχύνην τὴν πολλήν, καὶ κρίσιν τῆς κολάσεως, ἣν ὑποστῶσι πόρνοι καὶ ἄσωτοι, ὧν πὲρ πρῶτος πέλω, καὶ πτοοῦμαι, ἀλλ' ἐμμένω τὴ φαύλη συνηθεία ὁ ἄφρων, ἡ Πόρνη δὲ γυνή, καὶ πτοηθεῖσα, καὶ σπουδάσασα ταχύ, ἦλθε βοῶσα πρὸς τὸν Λυτρωτήν. Φιλάνθρωπε καὶ οἰκτίρμον, ἐκ τοῦ βορβόρου τῶν ἔργων μου ῥύσαί με».

«Η γυναίκα εκείνη που μέχρι τότε ήταν άσωτη, ξαφνικά παρουσιάστηκε αγνή με το να μισήσει τα έργα της αισχρής αμαρτίας και τις ηδονές του σώματος και ταυτόχρονα με το να θυμηθεί τη μεγάλη ντροπή και την καταδίκη της κολάσεως που περιμένει τους πόρνους και τους άσωτους. Ανάμεσα σ’ αυτούς πρώτος είμαι εγώ και (γι’ αυτό) τρέμω. Αλλά παρόλα αυτά μένω ο άμυαλος προσκολλημένος στην πονηρή μου συνήθεια. Όμως εκείνη η αμαρτωλή γυναίκα φοβήθηκε και φρόντισε γρήγορα να τρέξει στο Λυτρωτή και να του φωνάξει: Φιλάνθρωπε και σπλαχνικέ Κύριε, λύτρωσέ με από το βόρβορο των έργων μου».


Ευαγγελική περικοπή εις τον Όρθρο (Ιωαν. 12: 17-50)

«17 Ἐμαρτύρει οὖν ὁ ὄχλος ὁ ὢν μετ' αὐτοῦ ὅτε τὸν Λάζαρον ἐφώνησεν ἐκ τοῦ μνημείου καὶ ἤγειρεν αὐτὸν ἐκ νεκρῶν. 18 διὰ τοῦτο καὶ ὑπήντησεν αὐτῷ ὁ ὄχλος, ὅτι ἤκουσαν τοῦτο αὐτὸν πεποιηκέναι τὸ σημεῖον. 19 οἱ οὖν Φαρισαῖοι εἶπον πρὸς ἑαυτούς· Θεωρεῖτε ὅτι οὐκ ὠφελεῖτε οὐδέν; ἴδε ὁ κόσμος ὀπίσω αὐτοῦ ἀπῆλθεν. 20 Ἦσαν δὲ τινες Ἕλληνες ἐκ τῶν ἀναβαινόντων ἵνα προσκυνήσωσιν ἐν τῇ ἑορτῇ. 21 οὗτοι οὖν προσῆλθον Φιλίππῳ τῷ ἀπὸ Βηθσαϊδὰ τῆς Γαλιλαίας, καὶ ἠρώτων αὐτὸν λέγοντες· Κύριε, θέλομεν τὸν Ἰησοῦν ἰδεῖν. 22 ἔρχεται Φίλιππος καὶ λέγει τῷ Ἀνδρέᾳ, καὶ πάλιν Ἀνδρέας καὶ Φίλιππος καὶ λέγουσι τῷ Ἰησοῦ· 23 ὁ δὲ Ἰησοῦς ἀπεκρίνατο αὐτοῖς λέγων· Ἐλήλυθεν ἡ ὥρα ἵνα δοξασθῇ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου. 24 ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐὰν μὴ ὁ κόκκος τοῦ σίτου πεσὼν εἰς τὴν γῆν ἀποθάνῃ, αὐτὸς μόνος μένει· ἐὰν δὲ ἀποθάνῃ, πολὺν καρπὸν φέρει. 25 ὁ φιλῶν τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἀπολέσει αὐτήν, καὶ ὁ μισῶν τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἐν τῷ κόσμῳ τούτῳ, εἰς ζωὴν αἰώνιον φυλάξει αὐτήν. 26 ἐὰν ἐμοί διακονῇ τις, ἐμοὶ ἀκολουθείτω, καὶ ὅπου εἰμὶ ἐγὼ, ἐκεῖ καὶ ὁ διάκονος ὁ ἐμὸς ἔσται· καὶ ἐάν τις ἐμοὶ διακονῇ, τιμήσει αὐτὸν ὁ πατήρ. 27 Νῦν ἡ ψυχή μου τετάρακται, καὶ τί εἴπω; Πάτερ, σῶσόν με ἐκ τῆς ὥρας ταύτης. ἀλλὰ διὰ τοῦτο ἦλθον εἰς τὴν ὥραν ταύτην. 28 πάτερ, δόξασόν σου τὸ ὄνομα. ἦλθεν οὖν φωνὴ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ· Καὶ ἐδόξασα καὶ πάλιν δοξάσω. 29 ὁ οὖν ὄχλος ὁ ἑστὼς καὶ ἀκούσας ἔλεγε βροντὴν γεγονέναι· ἄλλοι ἔλεγον· Ἄγγελος αὐτῷ λελάληκεν. 30 ἀπεκρίθη ὁ Ἰησοῦς καὶ εἶπεν· Οὐ δι' ἐμὲ αὕτη ἡ φωνὴ γέγονεν, ἀλλὰ δι' ὑμᾶς. 31 νῦν κρίσις ἐστὶ τοῦ κόσμου τούτου, νῦν ὁ ἄρχων τοῦ κόσμου τούτου ἐκβληθήσεται ἔξω· 32 κἀγὼ ἐὰν ὑψωθῶ ἐκ τῆς γῆς, πάντας ἑλκύσω πρὸς ἐμαυτόν. 33 τοῦτο δὲ ἔλεγεν σημαίνων ποίῳ θανάτῳ ἤμελλεν ἀποθνήσκειν. 34 ἀπεκρίθη αὐτῷ ὁ ὄχλος· Ἡμεῖς ἠκούσαμεν ἐκ τοῦ νόμου ὅτι ὁ Χριστὸς μένει εἰς τὸν αἰῶνα, καὶ πῶς σὺ λέγεις, δεῖ ὑψωθῆναι τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου; τίς ἐστιν οὗτος ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου; 35 εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· Ἔτι μικρὸν χρόνον τὸ φῶς μεθ' ὑμῶν ἐστι· περιπατεῖτε ἕως τὸ φῶς ἔχετε, ἵνα μὴ σκοτία ὑμᾶς καταλάβῃ· καὶ ὁ περιπατῶν ἐν τῇ σκοτίᾳ οὐκ οἶδεν ποῦ ὑπάγει. 36 ἕως τὸ φῶς ἔχετε, πιστεύετε εἰς τὸ φῶς ἵνα υἱοὶ φωτὸς γένησθε. Ταῦτα ἐλάλησεν Ἰησοῦς, καὶ ἀπελθὼν ἐκρύβη ἀπ' αὐτῶν. 37 Τοσαῦτα δὲ αὐτοῦ σημεῖα πεποιηκότος ἔμπροσθεν αὐτῶν οὐκ ἐπίστευον εἰς αὐτόν, 38 ἵνα ὁ λόγος Ἡσαΐου τοῦ προφήτου πληρωθῇ ὃν εἶπε· Κύριε, τίς ἐπίστευσε τῇ ἀκοῇ ἡμῶν; καὶ ὁ βραχίων Κυρίου τίνι ἀπεκαλύφθη; 39 διὰ τοῦτο οὐκ ἠδύναντο πιστεύειν, ὅτι πάλιν εἶπεν Ἡσαΐας· 40 Τετύφλωκεν αὐτῶν τοὺς ὀφθαλμοὺς καὶ πεπώρωκεν αὐτῶν τὴν καρδίαν, ἵνα μὴ ἴδωσι τοῖς ὀφθαλμοῖς καὶ νοήσωσι τῇ καρδίᾳ καὶ ἐπιστραφῶσι, καὶ ἰάσομαι αὐτούς. 41 ταῦτα εἶπεν Ἡσαΐας ὅτε εἶδεν τὴν δόξαν αὐτοῦ καὶ ἐλάλησε περὶ αὐτοῦ. 42 ὅμως μέντοι καὶ ἐκ τῶν ἀρχόντων πολλοὶ ἐπίστευσαν εἰς αὐτόν, ἀλλὰ διὰ τοὺς Φαρισαίους οὐχ ὡμολόγουν, ἵνα μὴ ἀποσυνάγωγοι γένωνται· 43 ἠγάπησαν γὰρ τὴν δόξαν τῶν ἀνθρώπων μᾶλλον ἤπερ τὴν δόξαν τοῦ Θεοῦ. 44 Ἰησοῦς δὲ ἔκραξε καὶ εἶπεν· Ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ πιστεύει εἰς ἐμὲ, ἀλλ' εἰς τὸν πέμψαντά με, 45 καὶ ὁ θεωρῶν ἐμὲ θεωρεῖ τὸν πέμψαντά με. 46 ἐγὼ φῶς εἰς τὸν κόσμον ἐλήλυθα, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ ἐν τῇ σκοτίᾳ μὴ μείνῃ. 47 καὶ ἐάν τίς μου ἀκούσῃ τῶν ῥημάτων καὶ μὴ πιστεύσῃ, ἐγὼ οὐ κρίνω αὐτόν· οὐ γὰρ ἦλθον ἵνα κρίνω τὸν κόσμον, ἀλλ' ἵνα σώσω τὸν κόσμον. 48 ὁ ἀθετῶν ἐμὲ καὶ μὴ λαμβάνων τὰ ῥήματά μου, ἔχει τὸν κρίνοντα αὐτόν· ὁ λόγος ὃν ἐλάλησα, ἐκεῖνος κρινεῖ αὐτὸν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ· 49 ὅτι ἐγὼ ἐξ ἐμαυτοῦ οὐκ ἐλάλησα, ἀλλ' ὁ πέμψας με πατὴρ αὐτός μοι ἐντολὴν ἔδωκε τί εἴπω καὶ τί λαλήσω· 50 καὶ οἶδα ὅτι ἡ ἐντολὴ αὐτοῦ ζωὴ αἰώνιός ἐστιν. ἃ οὖν λαλῶ ἐγὼ, καθὼς εἴρηκέ μοι ὁ πατήρ, οὕτω λαλῶ».






Followers