4 Μαρτίου 2010

Στατιστικά 25 Φεβρ. - 3 Μαρτ. 2010

στατιστικοί πίνακες επισκεψιμότητας της lx place από την 25η Φεβρουαρίου εώς και την 3η Μαρτίου 2010...









ένα πλούσιο 7ήμερο!!! σας ευχαριστούμε!!!

3 Μαρτίου 2010

Και λύκος βρέθηκε νεκρός από τροχαίο



Θεσσαλονίκη, 02/03/2010
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ






Και λύκος βρέθηκε νεκρός από τροχαίο




Λυκάκι ηλικίας 9 μηνών βρέθηκε νεκρό στην Εθνική Οδό Αμυνταίου Φλώρινας, στον νέο κόμβο Αμμοχωρίου, την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου. Το άτυχο ζώο, γένους θηλυκού και βάρους περίπου 13 κιλών έφερε τραύματα στο κεφάλι από τη σύγκρουση με το αυτοκίνητο.
Είναι ο δεύτερος λύκος που σκοτώνεται σε τροχαίο ατύχημα στο ίδιο τμήμα του οδικού άξονα που δεν διαθέτει καμία περίφραξη παρόλο που πρόκειται για τμήμα της Εθνικής Οδού. Το πρώτο περιστατικό αφορούσε σε έναν ενήλικο αρσενικό λύκο και συνέβη στις 9 Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με την καταγραφή του πληθυσμού του λύκου το 2006, που διεξήγαγε ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ, πρόκειται για ζώα της ίδιας αγέλης που κινούνται στην περιοχή. Η ίδια καταγραφή αποδεικνύει ότι ο πληθυσμός του λύκου στην περιοχή της Φλώρινας παραμένει σταθερός τα τελευταία 10 χρόνια και αριθμεί 4 αγέλες.
Το περιστατικό αναδεικνύει για άλλη μια φορά τα τροχαία ατυχήματα ως νέα σοβαρή απειλή για την επιβίωση σπάνιων ειδών της άγριας πανίδας και οδηγεί εύλογα στο ερώτημα αν τελικά η αύξηση των τροχοφόρων οχημάτων, η συνεχής διάνοιξη δρόμων καθώς και η πλημμελής ή ανύπαρκτη περίφραξη στις οδούς είναι οι αιτίες που οδηγούν την άγρια ζωή και πιο κοντά σε κατοικημένες περιοχές αλλά τελικά και στην εξόντωσή της.

Η εξόντωση της αγέλης αποτελεί ακόμη το μεγαλύτερο πρόβλημα για το είδος αφού αυτή αποτελεί το κύριο και ζωτικό τμήμα του πληθυσμού του λύκου αλλά και του οικοσυστήματος μιας ευρύτερης περιοχής.
Ο λύκος προστατεύεται σε όλη την Ευρώπη από τη νομοθεσία, με τη Σύμβαση της Βέρνης και την Οδηγία 92/43 της ΕΕ.
Στην Ελλάδα, ο λύκος έπαψε να θεωρείται επιζήμιο είδος από το 1991 και χαρακτηρίζεται επίσημα «τρωτό» είδος.
Οι απειλές για την επιβίωση του είδους στην Ελλάδα είναι κυρίως ανθρωπογενείς. Η συνεχής υποβάθμιση των βιοτόπων, η μείωση διαθεσιμότητας της φυσικής λείας όπως είναι τα οπληφόρα ζώα, η μεταστροφή της κτηνοτροφίας από ελεύθερη (εκτατική) σε σταβλισμένη (εντατική) αλλά και η αρνητική εικόνα του λύκου στη συνείδηση των ανθρώπων αποτελούν συνεχείς απειλές για το είδος.

Με την πεποίθηση ότι η «άγρια ζωή είναι κομμάτι της ζωής μας» ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ συνεχίζει να δραστηριοποιείται για το λύκο που δεν πρέπει να λείψει από την ελληνική φύση, αφού κατόρθωσε να επιβιώσει ως σήμερα.
Το Καταφύγιο του Λύκου, που λειτουργεί στην Αγραπιδιά της Φλώρινας φιλοξενεί 10 πρώην αιχμάλωτους -από ιδιώτες- λύκους που δεν αναπαράγονται και δεν πρόκειται ποτέ να επιστρέψουν στη φύση.
Το Καταφύγιο και το Κέντρο Ενημέρωσης για το Λύκο είναι επισκέψιμα για το κοινό, τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε:
Βάσω Πετρίδου, Επικοινωνία/Ευαισθητοποίηση κοινού, 2310 555920, 6937422537, vpetridou@arcturos.gr

1 Μαρτίου 2010

Μάρτης 2010

καλό μήνα !!! have a nice month !!!





"ποίος είναι ο Μάρτης; ε;"

Ο Μάρτιος ή Μάρτης είναι ο τρίτος μήνας του πολιτικού έτους κατά το Γρηγοριανό Ημερολόγιο και έχει 31 ημέρες. Κατά το αρχαίο ρωμαϊκό ημερολόγιο το έτος άρχιζε από τον Μάρτιο συνεπώς τότε ήταν ο 1ος μήνας του έτους τον οποίο είχε καθιερώσει ο Ρωμύλος προς τιμή του πατέρα του και γενάρχη των Ρωμαίων του θεού Άρη (λατινικά Μαρς). Για τούτο και κατά τον Πλούταρχο (Βίος Νουμά, 19) αναφέρεται πως ο Μάρτιος απεικονίζεται ως άνδρας ενδεδυμένος με δέρμα λύκαινας.

Κατά τους χρόνους όμως της «ελεύθερης ρωμαϊκής πολιτείας» ο μήνας αυτός ήταν αφιερωμένος στον θεό Ερμή. Κατά την υπό του Νουμά όμως διαρρύθμιση μετακινήθηκε ως τρίτος μήνας και πρώτος ο προς τιμή του ειρηνικού θεού Ιανού. Κατ΄ άλλους η μετατόπιση αυτή έγινε μετά το 153 π.Χ. από τους υπάτους εξακολουθώντας να παραμένει ο Μάρτιος πρώτος μήνας του θρησκευτικού έτους.

Η αντιστοιχία του Μαρτίου με το αρχαίο αττικό ημερολόγιο είναι κατά το πρώτο 15νθήμερο με τον 8ο μήνα τον Αθεστηριώνα, κατά δε το 2ο 15νθήμερο με τον 9ο τον Ελαφηβολιώνα.

Στον Ζωδιακό κύκλο κατά τον μήνα Μάρτιο ο Ήλιος βρίσκεται στον αστερισμό των Ιχθύων, ενώ κατά την 20η με 21η του μηνός που συμπίπτει η εαρινή ισημερία (αρχή της Άνοιξης) εισέρχεται στον αστερισμό του Κριού.

Ο Μάρτιος στην Ελληνική λαογραφία

Ο μήνας Μάρτιος κατέχει εξέχουσα θέση στην ελληνική λαογραφία και περισσότερο από τις παρατηρούμενες σ΄ αυτόν καιρικές μεταβολές με πολλά προσωνύμια και εκφράσεις όπως:

~«Ανοιξιάτης»
~«Μάρτης γδάρτης» ή «Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκάφτης»
~«Φύλλα ξύλα για τον Μάρτη να μη κάψεις τα παλούκια»
~«Από Μαρτίο καλοκαιριά κι απ΄ Αύγουστο Χειμώνας».
~«Ο Μάρτης ο πεντάγνωμος πέντε φορές εχιόνισε και πάλι το μετάνιωσε πως δεν εξαναχιόνισε».
~«Όπως ασπρίζουν τα βουνά το Μάρτη από τα χιόνια, έτσι ν΄ ασπρίσουν τα μαλλιά της νύμφης απ΄ τα χρόνια».
~«Αν ρίξ΄ ο Μάρτης δυο νερά κι΄ Απρίλης άλλο ένα, χαρά σε κείνο το ζευγά πό ΄χει πολλά σπαρμένα».
~«Μάρτης βρέχει; Ποτέ μη πάψει» ή «Μάρτης έβρεχε κι ο θεριστής χαιρόταν»
~«Κάλλιο Μάρτης καρβουνιάρης παρά Μάρτης λιοπυράρης».
~«Οπόχει κόρη ακριβή τον Μάρτη Ήλιος μη τη δει»
~«Του Μάρτη οι αυγές με κάψανε του Μάη το μεσημέρι…».
~«Τον Μάρτη στον Ήλιο μη κοιμηθείς».

Επίσης κατά το μήνα αυτό συνηθίζονταν παλιά το έθιμο της χελιδώνας.




πηγή: Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια



Η πρώτη μέρα του Μάρτη βρίσκει αρκετά παιδιά και μεγάλους να φορούν ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από κόκκινη και άσπρη κλωστή, το οποίο σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση προστατεύει τα πρόσωπα να μην καούν από τον πρώτο ήλιο της άνοιξης. Ωστόσο, παλαιότερα το έθιμο αυτό ήταν πολύ σημαντικό για τους ανθρώπους και όπως δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η διευθύντρια του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας - Θράκης, Νέλλη Μελίδου - Κεφαλά, «σε ορισμένα μέρη της Ελλάδας έβαζαν Μάρτη ακόμη και στα μωρά, γύρω από το λαιμουδάκι τους».Στους κατοίκους παλαιότερα, σύμφωνα με την κ. Μελίδου - Κεφαλά, υπήρχε η προσδοκία για έναν ζεστό Μάρτιο, χωρίς όμως ξαφνικές κακοκαιρίες, γεγονός που θα σήμαινε ικανοποιητική ανθοφορία και βλάστηση. «Σε ορισμένα μέρη, λένε ότι τον Μάρτιο πέφτει ένα κάρβουνο από τον ουρανό στη γη και έτσι αρχίζει να ζεσταίνεται η ατμόσφαιρα και να ανθίζουν τα δέντρα», πρόσθεσε η διευθύντρια του Λαογραφικού Μουσείου.


πηγή: εξωραϊστικός πολιτιστικός σύλλογος Ν.Καυκάσου "Ποντιακή Ιδέα"

28 Φεβρουαρίου 2010

τμ. Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας (Π.Τ.Ε)

Σκοπός - Στόχοι - Αντικείμενο Σπουδών του ΤΠΤΕ

Tο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας (ΤΠΤΕ) ιδρύθηκε το 2000. Έχει χρηματοδοτηθεί από τα έργα «Διεύρυνση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Αιγαίου» και «Διεύρυνση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης –ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ (2001-2004)» του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ. Εδρεύει στην πόλη της Μυτιλήνης και δέχεται υποψηφίους από το 1ο και 4ο επιστημονικό πεδίο. Οι πτυχιούχοι του τμήματος μπορούν να πάρουν μέρος στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη ΠΕ πληροφορικών στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Στόχος του ΤΠΤΕ είναι η εκπαίδευση νέων επιστημόνων

•στις τεχνολογίες πληροφορικής
•στις πολιτισμικές σπουδές
•στις εφαρμογές των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών για την παραγωγή και διαχείριση ψηφιακού πολιτιστικού περιεχομένου
Πρόκειται για ένα Τμήμα διεπιστημονικό που προάγει την Πολιτισμική Πληροφορική (Cultural Informatics), δηλαδή συνδυάζει την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες με εφαρμογές προβολής και διαχείρισης πολιτιστικού περιεχομένου. Σ’ αυτό το πλαίσιο αναπτύσσει τέσσερα επιστημονικά και ερευνητικά πεδία εξειδίκευσης, που αποτελούν τις τέσσερις κατευθύνσεις σπουδών :

Μουσειολογία
Πολιτιστική Αναπαράσταση και Νέες Τεχνολογίες
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διαπολιτισμική Επικοινωνία
Οπτικοακουστική Επικοινωνία
Έτσι το Πρόγραμμα Σπουδών περιλαμβάνει:

•μαθήματα Πληροφορικής, με έμφαση στον Προγραμματισμό, στην Ανάπτυξη Πολυμεσικών Εφαρμογών, στην Επικοινωνία Ανθρώπου Η/Υ, στις Βάσεις Δεδομένων, στο Σχεδιασμό και Ανάπτυξη Δικτυακών Εφαρμογών Πολυμέσων
•μαθήματα Θεωρίας του Πολιτισμού, Πολιτιστικής Διαχείρισης, Επικοινωνίας, Ποιοτικών και Ποσοτικών Μεθόδων Έρευνας, Μουσειολογίας και Μουσειοπαιδαγωγικής, Πολιτιστικής Αναπαράστασης, Ήχου και Ηχητικών Εφαρμογών, Θεωριών Μάθησης και Εκπαιδευτικών Εφαρμογών, Σύνθεσης Οπτικοακουστικών Δεδομένων, Οπτικής Επικοινωνίας
Μέρος του προγράμματος σπουδών αποτελεί η Θερινή Πρακτική Άσκηση των φοιτητών σε οργανισμούς και επιχειρήσεις που σχετίζονται με τις γνωστικές και τεχνολογικές δεξιότητες που προάγει το ΤΠΤΕ. Στόχος της ΘΠΑ είναι η άμεση διασύνδεση των θεωρητικών και εργαστηριακών σπουδών των φοιτητών με την πρακτική εφαρμογή.

Η διδασκαλία γίνεται σε αίθουσες ανακαινισμένων παλιών αρχοντικών της πόλης της Μυτιλήνης, σε εργαστήρια πλήρως εξοπλισμένα με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και σύγχρονα προγράμματα επεξεργασίας ψηφιακών δεδομένων, ενώ στην υποδομή του τμήματος συμπεριλαμβάνονται στούντιο και σουίτες μοντάζ.

Έρευνα
Το ΤΠΤΕ συνεργάζεται με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και επιχειρήσεις για την υλοποίηση ελληνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών Ερευνητικών Προγραμμάτων.

Διαθέτει εννέα θεσμοθετημένα Ερευνητικά Εργαστήρια τα οποία αναπτύσσουν ερευνητική δράση στους εξειδικευμένους τομείς δραστηριότητας τους

Λειτουργεί Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ειδίκευσης με τίτλο «Πολιτισμική Πληροφορική» που προωθεί την έρευνα σε καινοτόμες εφαρμογές της Πληροφορικής στο χώρο του Πολιτισμού και της Μουσειολογίας.

Στην ερευνητική δραστηριότητα του ΤΠΤΕ εντάσσεται και η εκπόνηση πρωτότυπων διατριβών των υποψηφίων διδακτόρων του Τμήματος. Προοπτικές Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας


Προοπτικές επαγγελματικής σταδιοδρομίας


Οι απόφοιτοι του ΤΠΤΕ μπορούν να διαχειρίζονται και να χρησιμοποιούν τη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία για το δημιουργικό σχεδιασμό εξειδικευμένων εφαρμογών, την παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου, την πολιτιστική διαχείριση και προβολή. Θα είναι επαγγελματικά ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί και θα σταδιοδρομήσουν σε χώρους εργασίας όπως:

•βιομηχανία πολυμέσων
•εκδόσεις / διαφήμιση
•βιομηχανία ψηφιακών οπτικοακουστικών μέσων
•βιομηχανία ψυχαγωγίας - animation, video games
•εκπαιδευτική τεχνολογία και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση
•μουσεία – οργάνωση, διαχείριση, επικοινωνία, ψηφιακές / εικονικές εφαρμογές
•πολιτιστική διαχείριση - καταγραφή προβολή και διαχείριση της πολιτισμικής κληρονομιάς
•πολιτιστική αναπαράσταση (performing arts & practices) - οργάνωση και διαχείριση αναλογικών και ψηφιακών διαδραστικών εκθέσεων (interactive exhibitions), δράσεων (events) και εκδηλώσεων (festivals)
•πολιτιστικός σχεδιασμός (cultural design)



Followers