Χωρίς καμία οικολογική και οικονομική αιδώ!
Η προστασία του περιβάλλοντος περικόπτεται στο όνομα της οικονομικής κρίσης
Πέμπτη, 28 Μαΐου 2009 – Η πρόσφατη απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Οικονομικής Πολιτικής για συγχώνευση των 29 Φορέων Διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών σε 13, ανά διοικητική περιφέρεια, στο πλαίσιο της προσπάθειας για εξοικονόμηση πόρων και εξορθολογισμό της λειτουργίας του Δημοσίου αποτελεί εξοργιστική απόδειξη της πάγιας αδιαφορίας της Κυβέρνησης για την προστασία του φυσικού μας πλούτου.
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις Αρκτούρος, Αρχέλων, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Καλλιστώ, Δίκτυο Μεσόγειος SOS, MΟm, Greenpeace και WWF Ελλάς τονίζουν πως η σκανδαλώδης αυτή πρωτοβουλία της Κυβέρνησης έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από περιβαλλοντικά ατοπήματα. Η προτεινόμενη «περικοπή εξόδων» δεν πρόκειται να συμβάλει στην κάλυψη του δημοσιονομικού χρέους της χώρας, ενώ θα μεγεθύνει υπέρμετρα το ήδη τεράστιο οικολογικό έλλειμμα της Ελλάδας.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι δέκα περιβαλλοντικές οργανώσεις:
- Χωρίς καμία οικολογική και οικονομική αιδώ, το Υπουργείο Οικονομικών προχώρησε σε περαιτέρω πτώχευση των κρατικών εσόδων, μέσω της μείωσης των τελών ταξινόμησης, μέτρο που απογείωσε την αγορά ρυπογόνων πολυτελών αυτοκινήτων και προφανώς δεν ωφέλησε τους οικονομικά ασθενέστερους.
- Χωρίς καμία οικολογική και οικονομική αιδώ, το Υπουργείο Οικονομικών προχώρησε σε αποδέσμευση 300 εκατομμυρίων ευρώ, για το οικολογικά, οικονομικά και κοινωνικά εγκληματικό έργο της εκτροπής του Αχελώου.
- Χωρίς καμία οικολογική και οικονομική αιδώ, η Κυβέρνηση προχωρά σε περικοπή του αριθμού Φορέων Διαχείρισης, οι οποίοι χρηματοδοτούνται κατά σχεδόναποκλειστικότητα από κοινοτικούς και όχι εθνικούς πόρους.
Οι δέκα περιβαλλοντικές οργανώσεις τονίζουν ότι η συρρίκνωση των Φορέων Διαχείρισης επ’ ουδενί δεν αποτελεί μέτρο περιστολής των κρατικών εξόδων. Απλώς έρχεται να επιβεβαιώσει (σε συνδυασμό με πρόσφατες αποφάσεις με καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον), ότι η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και φυσικών θησαυρών, όπως η Πάρνηθα, η Βιστωνίδα, το Δέλτα Έβρου και η Κορώνεια, είναι αναλώσιμα σε λογιστικούς πειραματισμούς.
Όταν ολόκληρος ο πλανήτης αναγνωρίζει στην πράσινη ανάπτυξη ως την καλύτερη δυνατή άμυνα στην οικονομική κρίση, η Ελλάδα … περικόπτει τις επενδύσεις στο περιβάλλον.
πηγη: http://arcturos.wordpress.com/
30 Μαΐου 2009
ΤΡΙΤΗ ΝΕΚΡΗ ΑΡΚΟΥΔΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΔΕΚΑ ΗΜΕΡΩΝ!
Εκατόμβη αρκούδων στην Εγνατία οδό, αυτή τη φορά με μια αρσενική αρκούδα βάρους 175 κιλών και ηλικίας 13-15 ετών, που έπεσε θύμα τροχαίου όταν σήμερα στις 05:30 τα ξημερώματα προσπάθησε να διασχίσει τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή κοντά στο ρέμα Γκιώνη και μάλιστα σε τμήμα του κλειστού αυτοκινητοδρόμου που πρόσφατα παραδόθηκε στην κυκλοφορία. Πρόκειται για το τρίτο περιστατικό που σημειώνεται στην ίδια περιοχή σε διάστημα δέκα ημερών, γεγονός εξαιρετικά ανησυχητικό για την επιβίωση του είδους στη περιοχή του νομού Καστοριάς όπου υπάρχει μόνιμος πληθυσμός αρκούδας.
Η αρκούδα έπεσε σοβαρά τραυματισμένη στο οδόστρωμα ενώ ο οδηγός δεν σταμάτησε στο σημείο του ατυχήματος. Τις περιβαλλοντικές οργανώσεις ειδοποίησε η αστυνομία Καστοριάς. Όταν έφτασαν στην περιοχή εκπρόσωποι του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ και της ΚΑΛΛΙΣΤΩΣ, το ζώο ήταν ακόμα ζωντανό. Δυστυχώς, παρά τις προσπάθειες της ομάδας για ανάνηψη, το ζώο κατέληξε όπως έδειξε η νεκροψία, από ρήξη πνευμόνων και εσωτερική αιμορραγία.
Στο περιστατικό παραβρέθηκαν ακόμη, η δασική Υπηρεσία Καστοριάς, η Κτηνιατρική Υπηρεσία της Νομαρχίας Καστοριάς και η Τροχαία.
Η επιτόπια αυτοψία έδειξε ότι η αρκούδα στην προσπάθειά της να διασχίσει το οδόστρωμα, πέρασε πάνω από τον προστατευτικό φράχτη της καθέτου της Εγνατίας, ο οποίος αποδεικνύεται εντελώς ακατάλληλος να εμποδίσει τη διέλευση ειδών άγριας πανίδας. Διαπιστώθηκε μάλιστα πως οι αρκούδες έχουν χρησιμοποιήσει και άλλο σημείο του φράχτη προκειμένου να διασχίσουν το οδόστρωμα, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι κατά μήκος του κάθετου άξονα δεν έχει προβλεφθεί ούτε μία ειδική διάβαση πανίδας. Ο τομέας όπου σημειώθηκε το ατύχημα είναι ιδιαίτερα θανατηφόρος λόγω της παράλληλης όδευσης της παλιάς εθνικής οδού που είναι σχεδόν εφαπτόμενη του κάθετου άξονα της Εγνατίας αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια μετακίνησης εκατέρωθεν στα είδη της άγριας πανίδας. Σημειώνουμε επίσης ότι σε κάποια σημεία του κάθετου άξονα της Εγνατίας οι κατασκευαστικές εταιρείες και οι υπεύθυνοι φορείς του έργου επέλεξαν να μετακινήσουν ολόκληρα βουνά, δημιουργώντας ορύγματα, προκειμένου να περάσει ο δρόμος αντί να κατασκευάσουν σήραγγες οι οποίες θα διευκόλυναν κατά πολύ τη διέλευση της άγριας πανίδας.
ΚΑΛΛΙΣΤΩ και ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ έχουν επανηλειμμένα αναδείξει το πρόβλημα της κατάτμησης των βιοτόπων των μεγάλων θηλαστικών (αρκούδα και λύκος) από τους οδικούς άξονες προτείνοντας σαφείς λύσεις, με υπομνήματα και τεχνικές εκθέσεις επισημαίνοντας την ακαταλληλότητα του φράχτη σε πολλά σημεία της Εγνατίας οδού. Η αδιαφορία των υπευθύνων για την τήρηση των κατάλληλων προδιαγραφών του φράχτη, μετατρέπει τους μεγάλους κλειστούς αυτοκινητόδρομους σε θανατηφόρα τεχνητά εμπόδια για την άγρια πανίδα αλλά και επικίνδυνες διαδρομές για τους ίδιους τους οδηγούς. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως πρόκειται για τη 19η νεκρή αρκούδα από τροχαίο σε συνολικά 21 περιστατικά την τελευταία δεκαετία στο οδικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας.
Οι μεγάλοι οδικοί άξονες διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στη χώρα εντελώς εχθρικό και αφιλόξενο για την άγρια πανίδα. Η ραγδαία αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων με θύμα την άγρια πανίδα θα πρέπει επιτέλους να αφυπνίσει τους αρμόδιους για άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος της κατάτμησης των βιοτόπων από τους άξονες μεταφοράς, των καταστροφικών συνεπειών στους πληθυσμούς της άγριας πανίδας αλλά και του κινδύνου για την ασφάλεια των οδηγών. Προτείνεται για άλλη μια φορά η άμεση λήψη των ακόλουθων μέτρων:
Άμεση τοποθέτηση φωτοσήμανσης και καμερών για όριο ταχύτητας από την τροχαία στα επίμαχα σημεία, τόσο στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού όσο και στην παλαιά ΕΟ προκειμένου να ελέγχεται η ταχύτητα των οχημάτων.
Αντικατάσταση/ ενίσχυση του υφιστάμενου φράχτη βάσει των διεθνών προδιαγραφών: ύψος 2,4μ- βάθος 80 εκ-1μ. , στέψη με ανάποδη κλίση πλάτους τουλάχιστον 50 εκ. , έτσι ώστε να μην μπορεί ένα άγριο ζώο να τον υπερπηδήσει.
Συντήρηση των υφιστάμενων υπόγειων διαβάσεων
Διερεύνηση για προσθήκη νέων τεχνικών περασμάτων για την πανίδα.
Υπενθυμίζουμε ότι ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ και η ΚΑΛΛΙΣΤΩ υλοποιούν αντίστοιχα ερευνητικά προγράμματα παρακολούθησης των επιπτώσεων των οδικών δικτύων Εγνατίας Οδού και Ε 65 στα μεγάλα θηλαστικά στην περιοχή σύνδεσής τους, στα Γρεβενά, σημείο κομβικό για τις μετακινήσεις και την διαβίωση των υποπληθυσμών της αρκούδας.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Βάσω Πετρίδου 6937422537
Λάζαρος Γεωργιάδης 6972640062
πηγή: http://arcturos.wordpress.com/
Η αρκούδα έπεσε σοβαρά τραυματισμένη στο οδόστρωμα ενώ ο οδηγός δεν σταμάτησε στο σημείο του ατυχήματος. Τις περιβαλλοντικές οργανώσεις ειδοποίησε η αστυνομία Καστοριάς. Όταν έφτασαν στην περιοχή εκπρόσωποι του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ και της ΚΑΛΛΙΣΤΩΣ, το ζώο ήταν ακόμα ζωντανό. Δυστυχώς, παρά τις προσπάθειες της ομάδας για ανάνηψη, το ζώο κατέληξε όπως έδειξε η νεκροψία, από ρήξη πνευμόνων και εσωτερική αιμορραγία.
Στο περιστατικό παραβρέθηκαν ακόμη, η δασική Υπηρεσία Καστοριάς, η Κτηνιατρική Υπηρεσία της Νομαρχίας Καστοριάς και η Τροχαία.
Η επιτόπια αυτοψία έδειξε ότι η αρκούδα στην προσπάθειά της να διασχίσει το οδόστρωμα, πέρασε πάνω από τον προστατευτικό φράχτη της καθέτου της Εγνατίας, ο οποίος αποδεικνύεται εντελώς ακατάλληλος να εμποδίσει τη διέλευση ειδών άγριας πανίδας. Διαπιστώθηκε μάλιστα πως οι αρκούδες έχουν χρησιμοποιήσει και άλλο σημείο του φράχτη προκειμένου να διασχίσουν το οδόστρωμα, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι κατά μήκος του κάθετου άξονα δεν έχει προβλεφθεί ούτε μία ειδική διάβαση πανίδας. Ο τομέας όπου σημειώθηκε το ατύχημα είναι ιδιαίτερα θανατηφόρος λόγω της παράλληλης όδευσης της παλιάς εθνικής οδού που είναι σχεδόν εφαπτόμενη του κάθετου άξονα της Εγνατίας αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια μετακίνησης εκατέρωθεν στα είδη της άγριας πανίδας. Σημειώνουμε επίσης ότι σε κάποια σημεία του κάθετου άξονα της Εγνατίας οι κατασκευαστικές εταιρείες και οι υπεύθυνοι φορείς του έργου επέλεξαν να μετακινήσουν ολόκληρα βουνά, δημιουργώντας ορύγματα, προκειμένου να περάσει ο δρόμος αντί να κατασκευάσουν σήραγγες οι οποίες θα διευκόλυναν κατά πολύ τη διέλευση της άγριας πανίδας.
ΚΑΛΛΙΣΤΩ και ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ έχουν επανηλειμμένα αναδείξει το πρόβλημα της κατάτμησης των βιοτόπων των μεγάλων θηλαστικών (αρκούδα και λύκος) από τους οδικούς άξονες προτείνοντας σαφείς λύσεις, με υπομνήματα και τεχνικές εκθέσεις επισημαίνοντας την ακαταλληλότητα του φράχτη σε πολλά σημεία της Εγνατίας οδού. Η αδιαφορία των υπευθύνων για την τήρηση των κατάλληλων προδιαγραφών του φράχτη, μετατρέπει τους μεγάλους κλειστούς αυτοκινητόδρομους σε θανατηφόρα τεχνητά εμπόδια για την άγρια πανίδα αλλά και επικίνδυνες διαδρομές για τους ίδιους τους οδηγούς. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως πρόκειται για τη 19η νεκρή αρκούδα από τροχαίο σε συνολικά 21 περιστατικά την τελευταία δεκαετία στο οδικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας.
Οι μεγάλοι οδικοί άξονες διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στη χώρα εντελώς εχθρικό και αφιλόξενο για την άγρια πανίδα. Η ραγδαία αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων με θύμα την άγρια πανίδα θα πρέπει επιτέλους να αφυπνίσει τους αρμόδιους για άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος της κατάτμησης των βιοτόπων από τους άξονες μεταφοράς, των καταστροφικών συνεπειών στους πληθυσμούς της άγριας πανίδας αλλά και του κινδύνου για την ασφάλεια των οδηγών. Προτείνεται για άλλη μια φορά η άμεση λήψη των ακόλουθων μέτρων:
Άμεση τοποθέτηση φωτοσήμανσης και καμερών για όριο ταχύτητας από την τροχαία στα επίμαχα σημεία, τόσο στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού όσο και στην παλαιά ΕΟ προκειμένου να ελέγχεται η ταχύτητα των οχημάτων.
Αντικατάσταση/ ενίσχυση του υφιστάμενου φράχτη βάσει των διεθνών προδιαγραφών: ύψος 2,4μ- βάθος 80 εκ-1μ. , στέψη με ανάποδη κλίση πλάτους τουλάχιστον 50 εκ. , έτσι ώστε να μην μπορεί ένα άγριο ζώο να τον υπερπηδήσει.
Συντήρηση των υφιστάμενων υπόγειων διαβάσεων
Διερεύνηση για προσθήκη νέων τεχνικών περασμάτων για την πανίδα.
Υπενθυμίζουμε ότι ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ και η ΚΑΛΛΙΣΤΩ υλοποιούν αντίστοιχα ερευνητικά προγράμματα παρακολούθησης των επιπτώσεων των οδικών δικτύων Εγνατίας Οδού και Ε 65 στα μεγάλα θηλαστικά στην περιοχή σύνδεσής τους, στα Γρεβενά, σημείο κομβικό για τις μετακινήσεις και την διαβίωση των υποπληθυσμών της αρκούδας.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Βάσω Πετρίδου 6937422537
Λάζαρος Γεωργιάδης 6972640062
πηγή: http://arcturos.wordpress.com/
φτάνει πιά...... όχι στο Τσίρκο με ΖΩΑ.....
Με αφορμή το ερασιτεχνικό video (παρασκήνια από το τσίρκο MASSIMO, Φλώρινα, 2 Μαΐου) που έφτασε στον ΑΡΚΤΟΥΡΟ, ως καταγγελία για την κακοποίηση ζώων σε επιχειρήσεις τσίρκο που περιοδεύουν στη χώρα μας, επανερχόμαστε στο αίτημά μας για ΕΛΛΑΔΑ, χώρα ελεύθερη από τσίρκο με ζώα. Υπογράψτε ενάντια στα ζώα με τσίρκο εδώ: www.arcturos.wordpress.com
28 Μαΐου 2009
Συναπάντημα Ποντιακής Νεολαίας στην Παναγία Σουμελά
Θεσσαλονίκη 26-05-2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Από την Πέμπτη 16 Ιουλίου έως και την Κυριακή 19 Ιουλίου 2009 θα πραγματοποιηθεί για ενδέκατη συνεχή χρονιά το «Συναπάντημα ποντιακής νεολαίας στην Παναγία Σουμελά» στην Καστανιά του Νομού Ημαθίας.
Πρόκειται για την ετήσια συνάντηση των νέων ποντιακής καταγωγής από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Όπως πάντα, έτσι και φέτος το Ίδρυμα «Παναγία Σουμελά» έχει ετοιμάσει ένα πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες, θεατρικές παραστάσεις, λογοτεχνία, προβολές και επισκέψεις σε αξιοθέατα της Μακεδονίας.
Το φετινό Συναπάντημα είναι αφιερωμένο στον κτήτορα της Μονής αείμνηστο Φίλωνα Κτενίδη. Οι εκδηλώσεις διαρκούν τέσσερις ημέρες και οι νέοι φιλοξενούνται στην Ιερά Μονή της Παναγίας Σουμελά. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιδρύματος καλεί όλα τα Ποντιακά Σωματεία να συμμετάσχουν με εκπροσώπους τους, σε αυτή τη συνάντηση που έχει γίνει Πανελλήνιος θεσμός.
Όλο και περισσότερα Σωματεία, με περισσότερα παιδιά συμμετέχουν κάθε χρονιά στο Συναπάντημα. Στην περυσινή διοργάνωση, του 2008 οι νέοι που διανυκτέρευσαν ήταν πάνω από 600, ενώ πάνω από 200 νέοι συμμετείχαν για μία μέρα χωρίς διανυκτέρευση.
Ιδιαίτερο στοιχείο του τρόπου διοργάνωσης αποτελεί το γεγονός πως οι νεολαίοι συγκροτούν στο τέλος κάθε «Συναπαντήματος» Επιτροπή εκπροσώπων τους. Η Επιτροπή αυτή, αναλαμβάνει να διαμορφώσει το πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς, σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιδρύματος Παναγίας Σουμελά.
Οι εκπρόσωποι των συλλόγων που ενδιαφέρονται να λάβουν μέρος μπορούν να απευθύνονται στο Ίδρυμα «Παναγία Σουμελά»
τηλ: 2310-271812, 271336,
fax: 2310-285343 και
e-mail: sinapantima@panagiasoumela.gr
Εκ του γραφείου
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)