28 Απριλίου 2010

Τσίρκο με ζώα στην Καστοριά

Θεσσαλονίκη, 27.04.10
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
Τσίρκο με ζώα στην Καστοριά

Και ενώ οι Δήμοι Κοζάνης και Γρεβενών εισάκουσαν το αίτημα του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ και των τοπικών Οικολογικών Κινήσεων και αποφάσισαν επίσημα την απαγόρευση εγκατάστασης τσίρκων με ζώα με αποφάσεις των Δημοτικών τους Συμβουλίων, η Καστοριά υποδέχεται και πάλι τσίρκο με ζώα, από τις 29 Μαΐου.
Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ έχει καταθέσει για τρίτη φορά αίτημα ενημέρωσης του Δημοτικού Συμβουλίου των Δήμων Καστοριάς και Φλώρινας προκειμένου να αποφασιστεί η απαγόρευση λειτουργίας τέτοιων επιχειρήσεων στα όρια των δύο Δήμων, δυστυχώς χωρίς ανταπόκριση.
Καλούμε τα Δημοτικά Συμβούλια και τους πολίτες στην Καστοριά και τη Φλώρινα να προβληματιστούν τόσο για τις συνθήκες φιλοξενίας των ζώων όσο και για τα θέματα ασφάλειας των θεατών ανάλογων παραστάσεων.
Είναι τουλάχιστον άσκοπο, να προσφέρεται στους πολίτες της πρωτεύουσας του νομού Καστοριάς που φιλοξενεί τα πιο σπάνια είδη πανίδας που διαβιούν στη χώρα μας, το θέαμα των αιχμάλωτων άγριων ζώων, όταν λίγο πιο έξω από την πόλη τους ζει η αληθινή άγρια ζωή. Θυμίζουμε ότι η περίπτωση της αρμονικής συμβίωσης των κατοίκων της Κλεισούρας με μια θηλυκή αρκούδα με το μικρό της, κατά την περσινή χρονιά, προβλήθηκε ως παράδειγμα θετικής πρακτικής και από το BBC.
Πολύ σημαντικό είναι βέβαια και το ότι τα παιδιά που επισκέπτονται τέτοιου είδους θεάματα εξοικειώνονται με τον εξευτελισμό και το βασανισμό των ζώων, σε καιρούς που η περιβαλλοντική εκπαίδευση και ευαισθησία κρίνεται απαραίτητη για την εξασφάλιση της ίδιας μας της ζωής.

Για περισσότερες πληροφορίες
Βάσω Πετρίδου: 2310 555920 & 6937 422537

Η λειτουργία τσίρκο με ζώα σημαίνει ανάμεσα σε πολλά άλλα και τα ακόλουθα:
• Το παράνομο κυνήγι ειδών υπό εξαφάνιση είναι από τους κύριους προμηθευτές των τσίρκο. Για να συλληφθεί ένα μικρό εξοντώνεται η μητέρα του ή και ολόκληρη η αγέλη.
• Τα περισσότερα ζώα που συλλαμβάνονται πεθαίνουν, είτε στη μεταφορά είτε στη διάρκεια της εκπαίδευσης.
• Οι συνήθεις μέθοδοι εκπαίδευσης είναι: πείνα, δίψα και ανελέητο ξύλο.
• Ο παγκόσμιος παράνομος τζίρος από το εμπόριο άγριων ζώων και προϊόντων είναι τρίτος μετά το εμπόριο ναρκωτικών και όπλων.
• Οι συνθήκες μεταφοράς και διαβίωσης είναι εντελώς αφύσικες για τα άγρια ζώα (κλουβιά-κατοικίες πολύ μικρών διαστάσεων, πλήρης ακινησία για το 90% της ζωής τους, απότομες κλιματικές αλλαγές, τροφή κακής ποιότητας που συχνά περιλαμβάνει και τα αδέσποτα ζώα της περιοχής).
• Η παντελής έλλειψη κτηνιατρικής φροντίδας αποδεικνύεται και μόνο από το γεγονός ότι κανένα τσίρκο δεν περιλαμβάνει κτηνίατρο στο προσωπικό του.
• Τα ζώα που γερνώντας είναι ανίκανα να εργασθούν, πωλούνται για να γίνουν πειραματόζωα ή κονσέρβες ή εγκαταλείπονται οπουδήποτε ή εκτελούνται.
• Όπου η εκπαίδευση δεν τρομοκρατεί αρκετά το ζώο ώστε να εκτελέσει τα εντελώς έξω από τη φύση του νούμερα (π.χ. φλεγόμενο στεφάνι για τις τίγρεις, ισορρόπηση στο ένα ή τα δύο πόδια για τους ελέφαντες) τότε η λύση για τους εκπαιδευτές είναι οι ναρκωτικές ουσίες.

Εκστρατεία: «Ελλάδα: χώρα ελεύθερη από τσίρκο με ζώα»

Την τελευταία τριετία ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ διενεργεί εκστρατεία με τίτλο «Ελλάδα: χώρα ελεύθερη από τσίρκο με ζώα» και πολλοί Δήμοι (Αθηνών, Θεσσαλονίκης και όλοι οι δήμοι του πολεοδομικού συγκροτήματος,, Ορεστιάδας, Σερρών, Πάτρας, Κοζάνης, Γρεβενών και πολλοί άλλοι) έχουν ήδη λάβει ανάλογες αποφάσεις στα Δημοτικά τους Συμβούλια.
Σχετικό νομοσχέδιο (τροποποίηση του 3170) κατατέθηκε το 2009 από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και βρίσκεται ανενεργό στο νομοπαρασκευαστικό τμήμα της Βουλής. Οι επαφές μας με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων τυγχάνουν θετικής ανταπόκρισης. Στόχος μας παραμένει η άμεση ψήφιση του νόμου.
Οι υπογραφές πολιτών που συγκεντρώνουμε στο blog arcturos.wordpress.com αλλά και στο Περιβαλλοντικό Κέντρο του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ ανέρχονται σε 30.000.
Βασισμένοι σε όλη την κινητοποίηση που σας εκθέσαμε προηγούμενα, αιτούμαστε την άμεση απαγόρευση λειτουργίας της επιχείρησης τσίρκο στο Δήμο σας, καθώς τέτοιες εκδηλώσεις μόνο υποβάθμιση προσφέρουν στη ζωή των πολιτών και της πόλης.
Με την πεποίθηση ότι η άγρια ζωή είναι κομμάτι της ζωής μας υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα της προστασίας και διατήρησης της άγριας ζωής στο φυσικό της βιότοπο, ενάντια σε οποιαδήποτε ανθρώπινη συμπεριφορά εκμετάλλευσης των άγριων ζώων και αντιπροτείνουμε το καθεστώς διαβίωσης σε ημιελεύθερο περιβάλλον για άγρια ζώα που δεν μπορούν να επιστρέψουν στο φυσικό τους χώρο διαβίωσης.

Υπογράψτε τώρα: arcturos.wordpress.com
Δείτε εδώ http://www.youtube.com/watch?v=Kv05SnGhagc&feature=channel video βασανισμού ελέφαντα σε τσίρκο που λειτούργησε το 2009 στη Φλώρινα.

23 Απριλίου 2010

Η μάνα εν κρύον νερόν




Όταν γερά η μάνα και άλλο κι επορεί (2)
ατότε θελ' βοήθειαν ατότε θελ' ζωήν ...
ατότε θελ' ζωήν
κι όταν θα έρτε η ώρα και άλλο κι θα ζει
αμά κι φτας το χρέωσις' θα καίετε η ψυς'

η μάνα εν κρύον νερόν και σο ποτήρ και μπεν'
η μάνα να μη είνετε η μάνα να μη εν...
η μάνα να μη εν

Η μάνα εν βράχος, η μάνα εν ρασίν (2)
σο δύσκολον την ώρας μανίτσα, μανίτσα, μανίτσαμ' θα τσαείς'
η μάνα εν το στήριγμαν τη χαράς το κλαδίν
τατινές η εγάπη κι εβρίετε ση γην

η μάνα εν κρύον νερόν...

Θα δέαβένε τα χρόνια θα γέρουμε και μεις (2)
ατά είναι με τη σειράν κι θα γλυτών κανείς...
κι θα γλυτών κανείς
και ουλ' πρέπ' να εξέρομε σ' αούτο τη ζώην
Χωρίς τη μάνας την ευχήν κανείς κι ελεπ' χαΐρ'.

αναφορές στην Γενοκτονία των Ποντίων

“Η πολιτική των Τούρκων είναι μέσω μιας γενικευμένης καταδίωξης του ελληνικού στοιχείου, να εξοντόσει τους Έλληνες ως εχθρούς του Κράτους, όπως πριν τους Αρμένιους. Οι Τούρκοι εφαρμόζουν τακτική εκτόπισης των πληθυσμών, δίχως διάκριση και δυνατότητα επιβίωσης, απ' τις ακτές στο εσωτερικό της χώρας, ώστε οι εκτοπιζόμενοι να είναι εκτεθειμένοι στην αθλιότητα και τον θάνατο από πείνα. Τα εγκαταλειπόμενα σπίτια των εξοριζόμενων λεηλατούνται από τα τουρκικά τάγματα τιμωρίας ή καίγονται και καταστρέφονται. Και όλα τα άλλα μέτρα τα οποία εις τους διωγμούς των Αρμενίων ευρίσκοντο εις ημερησίαν διάταξιν, επαναλαμβάνονται τώρα εναντίων των Ελλήνων”

Πολυχρόνης Κ. Ενεπεκίδης, Οι διωγμοί των Ελλήνων του Πόντου (1908-1918), ό.π., σελ. 11.

“Η καταστροφή των χωρίων ήρξατο κατα τον Απρίλιον του 1921 και συνεπληρώθη προ μηνός. Άπαντα τα χωρία κατεστράφησαν, εκάησαν, εξερριζώθησαν τελείως. Πάντες οι κάτοικοι των χωρίων τούτων εξωρίσθηκαν και εφονεύθησαν αδιακρίτως γένους και ηλικίας [...] Εκ των εις τα βουνά καταφυγόντων οι ημίσεις απέθανον εκ κακουχιών και φόνων και ασθενειών [...] Εγένοντο Αποστολαί εξορίστων εις το εσωτερικόν. Εκάστης Αποστολής οι εξόριστοι ελαμβάνοντο κατ' εκλογήν μεταξύ των εχόντων ηλικίαν 10 – 70 ετών. Η τύχη των εξοριζομένων ήτο ως επί το πλείστον σφαγή, αγχόνη και θάνατος εκ κακώσεων και πείνης”

αρχείο Μουσείου Μπενάκη , φάκελος 316

ο Βρετανός πρωθυπουργός Λόουντ Τζωρτζ προέβη σε δημόσιες δηλώσεις στη Βουλή των Κοινοτήτων (1921): “(Στον Πόντο) δεκάδες χιλιάδες ανδρών, γυναικών και παιδιών απελαύνονταν και πέθαιναν. Ήταν καθαρή ηθελημένη εξολόθρευση. “εξολόθρευση” δεν είναι δική μου λέξη. Είναι λέξη που χρησιμοποιεί η Αμερικανική Αποστολή”

House of Commons. The Parliamentary Debates, Fifth Series, τομ. 157, σελ. 2001 – 2002

Πόντος εν άστρον φωτεινόν

Πόντος! Εν άστρον φωτεινόν σ' Ελλενικούς αιώνας.
Αργοναυτών το όρωμαν και τη Ακρίτα κάστρον.
Νύφε ακριβοθώρετος τη Πόντου τη Ευξείνου,
Πυκνέσα δύσσα σα ραςά μάραντα φορτωμένα.
Πόντος! Αγέρας παρχαρί, θύμηρου μυρωδία,
Τη λύρας γλυκολάλεμαν, νερόπα πάντα κρύα.
Πόντος! Η πρώτεσα χαρά μ',το υστερνόν μ' ο πόνος.
Αροθυμώ και τραγωδώ, αροθυμώ και κλαίω.

Κι έρθενε χρόνια δίσεκτα, καταραμένα χρόνια
Ο ουρανόν ελίβωσεν, σην γην ποτάμ' το (γ)αίμαν.
Κ' εσκώθεν θρήνος θάνατος, πέρα περού σον Πόντον.
Ξαν κρούγ'νε οι Αγαρηνοί και καίγ'νε και ρημάζ'νε,
Ο βίον χάται γενεών, ο κόσμον ξεριζούταιΚι ένας λαός πορεύκεται σ' Αδάμ την εξορίαν.
Αποτελειώνε σον γιαλόν το έργον των Αγαρηνών οι Φραγκολεβαντίνοι
Και κ' εγροικάς ο άκλερον ποίος τεσόν έν' ο εχθρόν και ποίος έν' ο φίλον.

Και σην Ελλάδαν έρθαμε ρίζα 'μουν προαιώνιον
ΠΑΤΡΙΔΑ τη ΠΑΤΡΙΔΑΣ
Και ξαν πουλί μ' ασ'ήν αρχήν χτίζομεν το γεφύριν.
Σα μαύρα τα χαλάσματα άθα και μανουσάκια.
Την γήν κατατρυπαίνομεν μ' αλέτριν και χορόν,
Τον ήλιον ξαν σα χέρα 'μουν αγαπεμέν κρατούμεν
Και μ' έναν στόμαν, μ' έναν ψήν και νούν βροντολαλούμεν

ΠΟΝΤΟΣ! 'εν' άστρον φωτεινόν
Ο ψε, σήμερον και πάντα.

Followers