21 Ιανουαρίου 2008

Διαφήμιση

Διαφήμιση

Δυο είναι τα είδη της διαφήμισης, όπως παρατηρούν οι ερευνητές : αυτές που αξίζουν και αυτές που δεν αξίζουν. Σήμερα κυριαρχούν οι δεύτερες που με διάφορα μέσα (εφέ, μουσική που παρασύρει, έξυπνα και μικρά σλόγκαν που απομνημονεύονται εύκολα, κ.α.) υποβάλλουν τους καταναλωτές σε άσκοπες αγορές. Η διαφήμιση βρίσκει εύφορο έδαφος στη σημερινή κοινωνία της μαζικοποίησης. Ο άνθρωπος αποπλανείται απ’ αυτή και διαφθείρεται. Για να δημιουργηθεί μια διαφήμιση σήμερα, δουλεύουν πολλοί άνθρωποι και κυρίως γνωστές της γενικής κοινωνικής ψυχολογίας και ψυχοσύνθεσης, με λίγα λόγια ξέρουν τι θέλει ο κόσμος και του το ‘’σερβίρουν’’ κατάλληλα. Έτσι με διάφορες τεχνικές κερδίζουν και αιχμαλωτίζουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή. Η διαφήμιση έχει φτάσει σε σημείο να προκαλεί σύγχυση και μπορούμε να πούμε ότι κλέβει κιόλας την ελευθερία της σκέψης και της κρίσης του ατόμου. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν σε διάφορους κοινωνικούς τομείς είναι άσχημα. Η μαζική διαφήμιση, που απλά αποβλέπει στο κέρδος, χωρίς καμία κοινωνική συνείδηση και ευθύνη, βάζει μέσα στον άνθρωπο το συναίσθημα ότι η ευτυχία και το νόημα της ύπαρξης μας συνίσταται στην απόκτηση υλικών αγαθών.
Τελικά, με την βοήθεια της ρεκλάμας* προωθείται η υλιστική αντίληψη και αναπτύσσεται η πλεονεξία του σημερινού ανθρώπου.



Λιβάρδας Χαρίλαος






*=διαφήμιση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Followers