μια νύχτα στον Ακρίτα.....
21 Φεβρουαρίου 2009
τραγουδούν:
Σταύρος Σαββίδης , Θεοδοσιάδης Κώστας , Βεροιώτης Θόδωρος
στη λύρα:
Φάνης Κουρουκλίδης , Ανδρέας Μαυρόπουλος
25 Φεβρουαρίου 2009
24 Φεβρουαρίου 2009
PontosWorld
Chat group for all the friends of the pontian culture... Join us!
τώρα το chat room των Ποντίων ..... και στην lx place......
Get PontosWorld chat group Goto PontosWorld website
τώρα το chat room των Ποντίων ..... και στην lx place......
Get PontosWorld chat group Goto PontosWorld website
ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
(Π.Ο.Π.Σ.)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
Αντιγονιδών 19 – τ.κ. 546 30 Θεσσαλονίκη, τηλ. (2310) 548526, 543611, fax 548922
Αριθμ. Πρωτ: 11407
Αριθμ. Φακ: Ι/Σ
Θεσσαλονίκη 20-2-2009
ΘΕΣΕΙΣ
ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
ΚΑΙ ΤΩΝ 220 ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ
ΙΔΡΥΜΑ & ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ»
Σχετικά με προσπάθειες συμπατριωτών μας ποντίων, να δημιουργήσουν εκ του μη όντως θέμα σχετικά με τον Θρησκευτικό και Πολιτιστικό Φάρο των Ποντίων, το ΄Ιδρυμα «Παναγία Σουμελά», επισημαίνουμε τα κάτωθι:
Η διαστρέβλωση της αλήθειας και η ανιστόρητη προσέγγιση θεμάτων, όπως το θέμα της Παναγίας Σουμελά, μόνο κακές προθέσεις φανερώνουν.
Το ΄Ιδρυμα της Παναγίας Σουμελά που δημιουργήθηκε το 1966, ήταν και παραμένει, δημιούργημα του Σωματείου «Παναγία Σουμελά», το οποίο είχε το Συνταγματικό δικαίωμα, όπως όλα τα Σωματεία της Πατρίδας μας, να προχωρήσει σε πράξεις και να παράγει έργο καθημερινά με βάσει τους καταστατικούς στόχους και υποχρεώσεις.
Το Σωματείο «Παναγία Σουμελά» δημιούργησε το Προσκύνημα, το οποίο μέχρι το 1966 διοικείτο από το 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου «Παναγία Σουμελά», όπως οι νόμοι του Κράτους όριζαν και ορίζουν.
Ιστορικά το Σωματείο «Παναγία Σουμελά» επρότεινε και επέτυχε, την σύσταση Ιδρύματος με την επωνυμία ΙΔΡΥΜΑ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ Ν.Π.Δ.Δ. και σύμφωνα με το διάταγμα ίδρυσής του και τους καταστατικούς κανόνες, διοικείται από 11μελές συμβούλιο.
Κατά τη δημιουργία του Ιδρύματος, το Σωματείο ως μη όφειλε, εκχώρησε κατ΄ άκραν δημοκρατικότητα πέντε από τις 11 θέσεις-μέλη του Δ.Σ., στον ευρύτερο Ποντιακό και κοινωνικό χώρο.
Μ΄αυτό τον τρόπο, 6 μέλη συμμετέχουν από το Σωματείο «Παναγία Σουμελά», 3 μέλη εκλέγονται από το Κοινό των Ποντίων, 1 μέλος από την τοπική αυτοδιοίκηση και 1 μέλος από την Εκκλησία δηλαδή τον επιχώριο Μητροπολίτη.
Αυτή η πλατιά δημοκρατική πράξη του Σωματείου «Παναγία Σουμελά» που έγινε νόμος του Κράτους, αποτελεί πρωτόγνωρο και μοναδικό γεγονός ευαισθησίας, διαφάνειας και σεβασμού ενός έργου, που μόνο θετικά προσέφερε εδώ και πενήντα οκτώ χρόνια στην Πατρίδα και τον Ελληνισμό.
΄Ετσι όταν ένα Σωματείο, όπως η «Παναγία Σουμελά» πρότεινε και δέχτηκε τον έλεγχο και την αγάπη της Εκκλησίας με την παρουσία εκπροσώπου της Μητροπόλεως, την συμπαράσταση και την ενεργό συμμετοχή του εκπροσώπου της Αυτοδιοίκησης και τέλος την συμμετοχή εκπροσώπων ποντιακών Σωματείων, με το φρόνιμα και το δέσιμο που έχουν όλοι ποι πατριώτες με τις ιστορικές μας ρίζες, δημιούργησε με ό,τι ο Νόμος και το Βασιλικό Διάταγμα προέβλεψε, ένα ΄Ιδρυμα του οποίου η πορεία και το έργο δικαίωσε τους πρωτεργάτες Ποντίους τότε βουλευτές όλων των κομμάτων και τους αείμνηστους Προέδρους Φ. Κτενίδης, Π. Τανιμανίδη και μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων της Παναγίας Σουμελά.
Εάν σήμερα κάποιοι ανιστόρητοι και επιλήσμονες των αξιών και των Αρχών του Ποντιακού Ελληνισμού, θεωρούν ότι μπορούν να προσβάλλουν το ΄Ιδρυμα και το έργο του έξω από κάθε έννοια δικαίου με μοναδικό στόχο δυστυχώς, την διάσπαση του Ποντιακού Ελληνισμού και του μηδενισμού έργου σημαντικού και σπουδαίου, βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με την πορεία και το μέλλον του Ποντιακού Ελληνισμού.
Πολλοί απ΄ αυτούς που εσχάτως ασχημονούν, δεν έχουν γνωρίσει ακόμη δυστυχώς ούτε την πόρτα των γραφείων του Ιδρύματος και του Ιερού Προσκυνήματος, πολύ δε περισσότερο το σεβασμό και την εκτίμηση της πλειοψηφίας του Ποντιακού Ελληνισμού, προς το ΄Ιδρυμα και το Σωματείο «Παναγία Σουμελά».
Το ότι δεν διοικούν αυτοί που λασπολογούν, δεν σημαίνει ότι αυτοί που διοικούν πρέπει να τους ανέχονται. ΄Εως εδώ και μη παρέκει.
Όσον αφορά την Π.Ο.Π.Σ., που εδώ και σαράντα χρόνια ως η αρχαιότερη Ομοσπονδία στήριξε και στηρίζει το έργο του Ιδρύματος, να γνωρίζουν όλοι ότι καθήκον της ήταν, είναι και θα είναι, να στηρίζει το ΄Ιδρυμα ενάντια σε νεόκοπους υποστηρικτές ιδεών και λόγων, που οι πράξεις τους καθημερινά ακυρώνουν τα λόγια τους για ενότητα και κοινή πορεία του Ποντιακού Ελληνισμού.
Το σύνολο των εκατοντάδων χιλιάδων προσκυνητών Ποντίων και φιλοποντίων, Ελλήνων και ξένων από κάθε γωνιά της γης, που καθημερινά προστρέχουν και προσκυνούν Τη Χάρης Της, δικαιώνει στη λογική και την συνείδησή μας το έργο και την προσφορά του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά, των Διοικητικών Συμβουλίων και των εκατοντάδων ανθρώπων που αθόρυβα και ανυστερόβουλα διακονούν Τη Χάρη Της.
Οι παραπάνω θέσεις επικυρώθηκαν επανειλημμένα από πανελλήνια συνέδρια και συνελεύσεις των 220 ποντιακών σωματείων μελών της Ομοσπονδίας.
Με πατριωτικούς χαιρετισμούς
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος
Χαράλαμπος Αποστολίδης
Η Γενική Γραμματέας
Χριστίνα Σαχινίδου
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
Αντιγονιδών 19 – τ.κ. 546 30 Θεσσαλονίκη, τηλ. (2310) 548526, 543611, fax 548922
Αριθμ. Πρωτ: 11407
Αριθμ. Φακ: Ι/Σ
Θεσσαλονίκη 20-2-2009
ΘΕΣΕΙΣ
ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
ΚΑΙ ΤΩΝ 220 ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ
ΙΔΡΥΜΑ & ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ»
Σχετικά με προσπάθειες συμπατριωτών μας ποντίων, να δημιουργήσουν εκ του μη όντως θέμα σχετικά με τον Θρησκευτικό και Πολιτιστικό Φάρο των Ποντίων, το ΄Ιδρυμα «Παναγία Σουμελά», επισημαίνουμε τα κάτωθι:
Η διαστρέβλωση της αλήθειας και η ανιστόρητη προσέγγιση θεμάτων, όπως το θέμα της Παναγίας Σουμελά, μόνο κακές προθέσεις φανερώνουν.
Το ΄Ιδρυμα της Παναγίας Σουμελά που δημιουργήθηκε το 1966, ήταν και παραμένει, δημιούργημα του Σωματείου «Παναγία Σουμελά», το οποίο είχε το Συνταγματικό δικαίωμα, όπως όλα τα Σωματεία της Πατρίδας μας, να προχωρήσει σε πράξεις και να παράγει έργο καθημερινά με βάσει τους καταστατικούς στόχους και υποχρεώσεις.
Το Σωματείο «Παναγία Σουμελά» δημιούργησε το Προσκύνημα, το οποίο μέχρι το 1966 διοικείτο από το 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου «Παναγία Σουμελά», όπως οι νόμοι του Κράτους όριζαν και ορίζουν.
Ιστορικά το Σωματείο «Παναγία Σουμελά» επρότεινε και επέτυχε, την σύσταση Ιδρύματος με την επωνυμία ΙΔΡΥΜΑ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ Ν.Π.Δ.Δ. και σύμφωνα με το διάταγμα ίδρυσής του και τους καταστατικούς κανόνες, διοικείται από 11μελές συμβούλιο.
Κατά τη δημιουργία του Ιδρύματος, το Σωματείο ως μη όφειλε, εκχώρησε κατ΄ άκραν δημοκρατικότητα πέντε από τις 11 θέσεις-μέλη του Δ.Σ., στον ευρύτερο Ποντιακό και κοινωνικό χώρο.
Μ΄αυτό τον τρόπο, 6 μέλη συμμετέχουν από το Σωματείο «Παναγία Σουμελά», 3 μέλη εκλέγονται από το Κοινό των Ποντίων, 1 μέλος από την τοπική αυτοδιοίκηση και 1 μέλος από την Εκκλησία δηλαδή τον επιχώριο Μητροπολίτη.
Αυτή η πλατιά δημοκρατική πράξη του Σωματείου «Παναγία Σουμελά» που έγινε νόμος του Κράτους, αποτελεί πρωτόγνωρο και μοναδικό γεγονός ευαισθησίας, διαφάνειας και σεβασμού ενός έργου, που μόνο θετικά προσέφερε εδώ και πενήντα οκτώ χρόνια στην Πατρίδα και τον Ελληνισμό.
΄Ετσι όταν ένα Σωματείο, όπως η «Παναγία Σουμελά» πρότεινε και δέχτηκε τον έλεγχο και την αγάπη της Εκκλησίας με την παρουσία εκπροσώπου της Μητροπόλεως, την συμπαράσταση και την ενεργό συμμετοχή του εκπροσώπου της Αυτοδιοίκησης και τέλος την συμμετοχή εκπροσώπων ποντιακών Σωματείων, με το φρόνιμα και το δέσιμο που έχουν όλοι ποι πατριώτες με τις ιστορικές μας ρίζες, δημιούργησε με ό,τι ο Νόμος και το Βασιλικό Διάταγμα προέβλεψε, ένα ΄Ιδρυμα του οποίου η πορεία και το έργο δικαίωσε τους πρωτεργάτες Ποντίους τότε βουλευτές όλων των κομμάτων και τους αείμνηστους Προέδρους Φ. Κτενίδης, Π. Τανιμανίδη και μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων της Παναγίας Σουμελά.
Εάν σήμερα κάποιοι ανιστόρητοι και επιλήσμονες των αξιών και των Αρχών του Ποντιακού Ελληνισμού, θεωρούν ότι μπορούν να προσβάλλουν το ΄Ιδρυμα και το έργο του έξω από κάθε έννοια δικαίου με μοναδικό στόχο δυστυχώς, την διάσπαση του Ποντιακού Ελληνισμού και του μηδενισμού έργου σημαντικού και σπουδαίου, βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με την πορεία και το μέλλον του Ποντιακού Ελληνισμού.
Πολλοί απ΄ αυτούς που εσχάτως ασχημονούν, δεν έχουν γνωρίσει ακόμη δυστυχώς ούτε την πόρτα των γραφείων του Ιδρύματος και του Ιερού Προσκυνήματος, πολύ δε περισσότερο το σεβασμό και την εκτίμηση της πλειοψηφίας του Ποντιακού Ελληνισμού, προς το ΄Ιδρυμα και το Σωματείο «Παναγία Σουμελά».
Το ότι δεν διοικούν αυτοί που λασπολογούν, δεν σημαίνει ότι αυτοί που διοικούν πρέπει να τους ανέχονται. ΄Εως εδώ και μη παρέκει.
Όσον αφορά την Π.Ο.Π.Σ., που εδώ και σαράντα χρόνια ως η αρχαιότερη Ομοσπονδία στήριξε και στηρίζει το έργο του Ιδρύματος, να γνωρίζουν όλοι ότι καθήκον της ήταν, είναι και θα είναι, να στηρίζει το ΄Ιδρυμα ενάντια σε νεόκοπους υποστηρικτές ιδεών και λόγων, που οι πράξεις τους καθημερινά ακυρώνουν τα λόγια τους για ενότητα και κοινή πορεία του Ποντιακού Ελληνισμού.
Το σύνολο των εκατοντάδων χιλιάδων προσκυνητών Ποντίων και φιλοποντίων, Ελλήνων και ξένων από κάθε γωνιά της γης, που καθημερινά προστρέχουν και προσκυνούν Τη Χάρης Της, δικαιώνει στη λογική και την συνείδησή μας το έργο και την προσφορά του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά, των Διοικητικών Συμβουλίων και των εκατοντάδων ανθρώπων που αθόρυβα και ανυστερόβουλα διακονούν Τη Χάρη Της.
Οι παραπάνω θέσεις επικυρώθηκαν επανειλημμένα από πανελλήνια συνέδρια και συνελεύσεις των 220 ποντιακών σωματείων μελών της Ομοσπονδίας.
Με πατριωτικούς χαιρετισμούς
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος
Χαράλαμπος Αποστολίδης
Η Γενική Γραμματέας
Χριστίνα Σαχινίδου
Εντείνεται η καταπίεση των ελληνοφώνων του Πόντου από τις τουρκικές αρχές
Του Vahit TURSUN
Tα τελευταία χρόνια, χάρη στις αλλαγές που έγιναν στις αντιδημοκρατικές νομοθεσίες σχετικά με τα κριτήρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με όλες τις ευνοϊκές εξελίξεις που αφορούν την ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε., είχαμε αρχίσει να πιστεύουμε ότι η χώρα μας μπήκε πια στο στάδιο του εκδημοκρατισμού, πράγμα που μας έκανε ευτυχείς. Ωστόσο μας βάραινε ένα αίσθημα κρυφού υποσυνείδητου φόβου, ως προς το φαινόμενο ρατσιστικών εκδηλώσεων στην Τουρκία, Δυστυχώς, αυτό το προαίσθημα, αυτός ο ανομολόγητος φόβος, επαληθεύτηκε…
Κρυφός και αόρατος, μα αισθητός στην αρχή, σιγά σιγά άρχισε να...γίνεται ολοένα πιο φανερός και πιο απροσχημάτιστος, τόσο που να τον ζούμε πια στο πετσί μας.
Μάλιστα τον τελευταίον καιρό, οι ρατσιστές της Τουρκίας άρχισαν να κατηγορούν τη Δύση, ιδιαίτερα την Ε.Ε. και να προσπαθούν να κρατήσουν το λαό της Τουρκίας μακριά από το ευρωπαϊκό πνεύμα. Να κλονίσουν την εμπιστοσύνη και να μειώσουν τα αισθήματα συμπάθειας που έχουν δημιουργηθεί προς την Ε.Ε.
Οι ρατσιστικές εκδηλώσεις παίρνουν συχνά αφορμή από κάποιες ιεραποστολικές μικροοργανώσεις σχεδόν άγνωστες σε πλατύτερα στρώματα, εξωανθρώπινες και περίεργες που έχουν κάμει τα τελευταία χρόνια την εμφάνιση τους στην Τουρκία που συνέρχονται και λειτουργούν σε κλειστούς χώρους και προπαγανδίζουν διάφορες θρησκευτικές δοξασίες, που μόνο σε μέρη με ανύπαρκτη ή φτωχή οικονομική και κοινωνική πολιτική, κι απ' αυτό κακή ψυχολογική κατάσταση, μπορούν να βρουν πρόσφορο έδαφος.
Ο κρυφός αυτός ρατσισμός που κατάφερε να εξαπλωθεί σε όλη την Τουρκία, κάνει ιδιαίτερα αισθητή και καθημερινά εντεινόμενη την παρουσία του στην περιοχή της Μαύρης θάλασσας, όπου ασκεί ανενόχλητος αντιδημοκρατική φασιστική προπαγάνδα.
Ο τουρκικός ρατσισμός κατάφερε να εξαπλωθεί εύκολα στην τοπική κοινωνία του Πόντου, πατώντας πάνω στις αδυναμίες και τις ιδιαιτερότητες της, τη συντηρητικότητά του λαού, την πίστη του, την ευαισθησία του προς την ομόνοια και σύμπνοια της χώρας, τον σεβασμό του προς τον κρατικό μηχανισμό, την εκμετάλευση της άγνοιας του, την ιστορική, κορυφαία αδυναμία του να καταφέρει να ελέγξει την πολιτική του κράτους, τ' αδύνατα σημεία του κρατικού μηχανισμού, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να ζητήσει τα δικαιώματα του και να υποκύπτει στις αδικίες που προέρχονται κυρίως από την παντελή έλλειψη ελέγχου.
Στο μεταξύ, για να δημιουργήσουν αφορμές για τις ρατσιστικές τους ενέργειες και την προπαγάνδα που ασκούν, ψευδολογούν, καλλιεργούν και διαδίδουν διάφορες φήμες, για ανύπαρκτες παράνομες Ποντιακές οργανώσεις και ψάχνουν για άτομα που ενδιαφέρονται για τον τοπικό πολιτισμό, για να τους προσάψουν άλλες, ανυπόστατες, συκοφαντικές κατηγορίες. Και μ’ αυτά και μ' αυτά, έχουν καταφέρει να επικρατήσει στην τοπική κοινωνία μια πολιτική. Που θα τη λέγαμε ψυχολογικού διχασμού.
Το πιο άσχημο σε όλη αυτή την υπόθεση είναι ότι η εξάπλωση του ρατσισμού, υποστηρίζεται, κάποτε από λάθος, αλλά, όπως πιστεύομε, και κάποτε εν γνώσει των κρατικών φορέων, κι είναι αυτό από τις αδυναμίες του κρατικού μηχανισμού που αναφέραμε.
Όπως μαθαίνουμε από τα νέα που φτάνουν εδώ από την περιοχή, στρατιωτικά τμήματα στρατού πραγματοποιούν κατά περιόδους επιδρομές στα ελληνόφωνα χωριά, ίσως και με εισαγγελικές άδειες που συμφωνήθηκαν σε τραπέζια, ίσως και χωρίς καθόλου άδεια. Παραβιάζουν, σπίτια, οικογενειακά άσυλα, φωτογραφίζουν ιδιοκτησίες χωρικών…
Επίσης, όπως ακούμε, οι κρατικές δυνάμεις υποστηρίζουν τις παρανοϊκές σπερμολογίες των ρατσιστών στην περιοχή και ψάχνουν γι αντάρτες, μέλη παράνομων ανταρτικών οργανώσεων του ελληνόφωνου πληθυσμού.
Προς αυτή την κατεύθυνση, παρακολουθούν όλους όσους ασχολούνται λίγο πολύ με την αρχαία τοπική γλώσσα και γενικά με την ιστορία και τον πολιτισμό της περιοχής.
Εκτός από τα παραπάνω, από Πόντιους τουρίστες που ταξιδεύουνε στην περιοχή, μαθαίνουμε ότι, όπου πηγαίνουν, παρακολουθούνται από τις αρχές της κρατικής Ασφάλειας με αποτέλεσμα να κάνουν προβληματικά τα εκεί τουριστικά τους ταξίδια. Το γεγονός με τους τουρίστες το γνωρίζουμε και από ψεύτικες κραυγές και φόβους παρανοϊκούς, προπαγανδιστικά και συκοφαντικά τερτίπια προς τους ξένους και ιδιαίτερα τους Έλληνες τουρίστες. Πού όλα παρουσιάζονται στις ρατσιστικές ιστοσελίδες, δημοσιεύονται στον τοπικό Τύπο, μεταδίνονται από τα ραδιόφωνα και την τηλεόραση και αναζωπυρώνουν την εχθρότητα ανάμεσα στους λαούς, και μάλιστα ανάμεσα στους Έλληνες και Τούρκους, αναστατώνουν τον κόσμο, τον τρομοκρατούν με ανύπαρκτους φόβους και του εφιστούν την προσοχή να ειδοποιούν τις αρχές για όποιον ξένο τους προκαλέσει υποψία, με κάποια του ενέργεια.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι σε όλ' αυτά βοηθάνε και διάφοροι από την Ελλάδα, επίσης ρατσιστές και που στον δικό τους Τύπο δημοσιεύουν επίσης ανύπαρκτα γεγονότα, που τάχα γινόντουσαν στον Πόντο, με το σκοπό να εντοπίσουν κρυπτοχριστιανούς στην περιοχή. Δηλαδή, οι ρατσιστές των δυο πλευρών κατά κάποιον τρόπο αλληλοβοηθούνται.
Την τελευταία είδηση για παραβίαση και φωτογράφιση σπιτιών την πήραμε πριν από λίγο καιρό. Έγινε στο χωριό Ώκενα (Köknar) της κωμόπολης Κατωχωρίου (Çaykara) Τραπεζούντας. Μάθαμε ότι παραβιάσανε και φωτογράφισαν σπίτια μερικών κατοίκων, που είχαν γραφτεί μέλη του φόρουμ, από άγνοια, με τα πραγματικά τους ονόματα, όπου καταχωρούσαν διάφορες ιστοριούλες και σύντομα μηνύματα στην Ποντιακή γλώσσα, στην ιστοσελίδα www.ocena.info, που ανήκει στο χωριό και λειτουργεί στην Ποντιακή γλώσσα με λατινικούς χαρακτήρες.
Όπως καθένας μπορεί να καταλάβει, στο στόχαστρο έχει μπει η αρχαία ελληνική διάλεκτος που έως σήμερα κατάφερε να ζήσει κι εξακολουθεί να είναι ζωντανή, μα οι συνθήκες έχουν γίνει τόσο δύσκολες, τόσο ελάχιστα πνευματικές, που ακόμη κι η Ποντιακή, αυτή η γλώσσα η εφτάψυχη δε θα μπορέσει ν' αντέξει και να επιβιώσει.
Τις πληροφορίες μας για τα παραπάνω γεγονότα, τις βγάζουν αληθινές τα αντιδημοκρατικά μέτρα που είχε εφαρμόσει η κρατική Ασφάλεια έως πρόσφατα σε βάρος ατόμων που για οικονομικούς λόγους, για να εργαστούν, είχαν έρθει στην Ελλάδα. Όλους αυτούς τους είχε καταγράψει με όλα τα στοιχεία τους κι όταν περνούσαν τα σύνορα κι έμπαιναν στην Τουρκία για επίσκεψη των γονιών τους είτε ία διακοπές στο χωριό τους, τους έπιανε η Αστυνομία, τους Ανάκριναν, τους έκλειναν στα κρατητήρια, τους φυλάκιζαν ακόμη και για μήνες .ώσπου να ανακαλυφθούν τα υποτιθέμενα επιβαρυντικά στοιχεία. Εις βάρος τους. Μια απ' αυτές τις αντιδημοκρατικές ενέργειες είναι και η γνωστή περίπτωση του Φετχί Γκιουλτεπε που είχε δημοσιευτεί και στον Τύπο της Ελλάδας. Τον είχαν κρατήσει επί έξι μήνες στη φυλακή ψάχνοντας να βρουν στοιχεία για την ίδρυση τάχα Ποντιακού κράτους που οργάνωνε στην περιοχή της Μαύρης θάλασσας.
Χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός, ότι το πρώην δικαστήριο κρατικής ασφάλειας D.G.Μ είχε καταγράψει τα στοιχεία των περισσότερων ελληνόφωνων κατοίκων της περιοχής, τους είχε προσάψει γελοίες κατηγορίες και είχε πάρει απόφαση να τους συλλάβει καινά τους ανακρίνει. Δεν ξέρουμε τι απόγινε κείνη η απόφαση ύστερα από την ακύρωση εκείνων των δικαστηρίων. Πέρα απ' όλα τα παραπάνω, σχετικά με την προσπάθεια της εξαφάνισης αρχαίων τοπικών διαλέκτων, διορίζουν στα σχολεία των χωρών δασκάλους ρατσιστές, που παρακολουθούν το κάθε τι για να ενημερώνουν τις αρχές. Και φτάνουν να κατηγορούνε σε μικρά παιδιά του δημοτικού την τοπική γλώσσα. Κι αν τύχει και το πράγμα πάρει διαστάσεις, τότε το δικιολογουν ως «μεμονωμένη περίπτωση». Και όχι πολιτική του κράτους.
Μα έκτος απ' τους δασκάλους είναι κι οι Χοτζάδες που διορίζονται στα τζαμιά, και λένε πως η γλώσσα αυτή, τα ποντιακά, είναι γλώσσα των απίστων, προσπαθώντας να πείσουν τον λαό να παρατήσει από μόνος του αυτή την ανεπιθύμητη για τις αρχές γλώσσα.
Δυστυχώς όλες αυτές οι πολύ δυσάρεστες, αντιδημοκρατικές κι αντιπνευματικές ενέργειες δεν καταγγέλλονται από κανένα. Γιατί σε πολλά χωριά της Ανατολής, ο λαός της περιοχής έχει επί εκατοντάδες χρόνια ζήσει σε καθεστώς της πιο αδυσώπητης τρομοκρατίας. Τόσο που αυτή η τρομοκρατία, αυτός ο φόβος του' χει μέσα του κατασταλάξει ένα, θα λέγαμε φοβερό σεβασμό, για στολές, πηλίκια, γραβάτες, για κάθε σύμβολο κρατικής εξουσίας.. Τόσο που έχει μείνει πίσω από τη μορφωμένη κοινωνία Και πώς να διεκδικήσει τα δικαιώματα του, αφού δε γνωρίζει τίποτα για ανθρώπινα δικαιώματα; Τόσο που να τα θεωρεί φυσιολογικά αυτά που γίνονται σε βάρος του κι ούτε τα αναφέρει πουθενά ούτε, προφανώς από φόβο, τα καταγγέλλει. Έτσι δεν παίρνει κανείς χαμπάρι, ούτε από τον δημοκρατικό Τύπο, είτε τις δημοκρατικές οργανώσεις, κι ας ζούμε στον εικοστό πρώτο αιώνα, στο κέντρο του πλανήτη. Ο πλανήτης δε βλέπει ούτε ακούει κι ο κρυφός πόλεμος για την εξαφάνιση ενός αρχαίου πολιτισμού συνεχίζεται. Τόσο που αναρωτιέται κανείς καμιά φορά μήπως η ψυχή του Χίτλερ αποδιωγμένη από την Ευρώπη, βρήκε καταφύγιο στην περιοχή μας;
Ωστόσο εγώ διατηρώντας μέσα μου την ελπίδα, φωνάζω από δω που βρίσκομαι σε όλον τον πλανήτη και παρακαλώ όλους τους ανθρώπους, όλους που ορκίζονται στη δημοκρατία, όλους όσους γνωρίζουν πως άλλο δεν έχει ο άνθρωπος για νάναι άνθρωπος, από την έκφραση του, ας το κάνουν δικό τους ζήτημα, κι ας μην αφήσουν να χαραμιστεί και να χαθεί μια γλώσσα που μα κάνει όλους τους ανθρώπους, συνάνθρωπους και συγγενείς του Ομήρου.
- Ο Βαχίτ Τουρσούν, κατάγεται από το ελληνόφωνο χωριό Όκενα, της Τραπεζούντας και ζει στην Ελλάδα, ως μη νομιμοποιημένος μετανάστης, μη βρίσκοντας μια πατρίδα να τον διεκδικήσει και να τον προστατέψει.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από: http://infognomonpolitics.blogspot.com
Tα τελευταία χρόνια, χάρη στις αλλαγές που έγιναν στις αντιδημοκρατικές νομοθεσίες σχετικά με τα κριτήρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με όλες τις ευνοϊκές εξελίξεις που αφορούν την ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε., είχαμε αρχίσει να πιστεύουμε ότι η χώρα μας μπήκε πια στο στάδιο του εκδημοκρατισμού, πράγμα που μας έκανε ευτυχείς. Ωστόσο μας βάραινε ένα αίσθημα κρυφού υποσυνείδητου φόβου, ως προς το φαινόμενο ρατσιστικών εκδηλώσεων στην Τουρκία, Δυστυχώς, αυτό το προαίσθημα, αυτός ο ανομολόγητος φόβος, επαληθεύτηκε…
Κρυφός και αόρατος, μα αισθητός στην αρχή, σιγά σιγά άρχισε να...γίνεται ολοένα πιο φανερός και πιο απροσχημάτιστος, τόσο που να τον ζούμε πια στο πετσί μας.
Μάλιστα τον τελευταίον καιρό, οι ρατσιστές της Τουρκίας άρχισαν να κατηγορούν τη Δύση, ιδιαίτερα την Ε.Ε. και να προσπαθούν να κρατήσουν το λαό της Τουρκίας μακριά από το ευρωπαϊκό πνεύμα. Να κλονίσουν την εμπιστοσύνη και να μειώσουν τα αισθήματα συμπάθειας που έχουν δημιουργηθεί προς την Ε.Ε.
Οι ρατσιστικές εκδηλώσεις παίρνουν συχνά αφορμή από κάποιες ιεραποστολικές μικροοργανώσεις σχεδόν άγνωστες σε πλατύτερα στρώματα, εξωανθρώπινες και περίεργες που έχουν κάμει τα τελευταία χρόνια την εμφάνιση τους στην Τουρκία που συνέρχονται και λειτουργούν σε κλειστούς χώρους και προπαγανδίζουν διάφορες θρησκευτικές δοξασίες, που μόνο σε μέρη με ανύπαρκτη ή φτωχή οικονομική και κοινωνική πολιτική, κι απ' αυτό κακή ψυχολογική κατάσταση, μπορούν να βρουν πρόσφορο έδαφος.
Ο κρυφός αυτός ρατσισμός που κατάφερε να εξαπλωθεί σε όλη την Τουρκία, κάνει ιδιαίτερα αισθητή και καθημερινά εντεινόμενη την παρουσία του στην περιοχή της Μαύρης θάλασσας, όπου ασκεί ανενόχλητος αντιδημοκρατική φασιστική προπαγάνδα.
Ο τουρκικός ρατσισμός κατάφερε να εξαπλωθεί εύκολα στην τοπική κοινωνία του Πόντου, πατώντας πάνω στις αδυναμίες και τις ιδιαιτερότητες της, τη συντηρητικότητά του λαού, την πίστη του, την ευαισθησία του προς την ομόνοια και σύμπνοια της χώρας, τον σεβασμό του προς τον κρατικό μηχανισμό, την εκμετάλευση της άγνοιας του, την ιστορική, κορυφαία αδυναμία του να καταφέρει να ελέγξει την πολιτική του κράτους, τ' αδύνατα σημεία του κρατικού μηχανισμού, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να ζητήσει τα δικαιώματα του και να υποκύπτει στις αδικίες που προέρχονται κυρίως από την παντελή έλλειψη ελέγχου.
Στο μεταξύ, για να δημιουργήσουν αφορμές για τις ρατσιστικές τους ενέργειες και την προπαγάνδα που ασκούν, ψευδολογούν, καλλιεργούν και διαδίδουν διάφορες φήμες, για ανύπαρκτες παράνομες Ποντιακές οργανώσεις και ψάχνουν για άτομα που ενδιαφέρονται για τον τοπικό πολιτισμό, για να τους προσάψουν άλλες, ανυπόστατες, συκοφαντικές κατηγορίες. Και μ’ αυτά και μ' αυτά, έχουν καταφέρει να επικρατήσει στην τοπική κοινωνία μια πολιτική. Που θα τη λέγαμε ψυχολογικού διχασμού.
Το πιο άσχημο σε όλη αυτή την υπόθεση είναι ότι η εξάπλωση του ρατσισμού, υποστηρίζεται, κάποτε από λάθος, αλλά, όπως πιστεύομε, και κάποτε εν γνώσει των κρατικών φορέων, κι είναι αυτό από τις αδυναμίες του κρατικού μηχανισμού που αναφέραμε.
Όπως μαθαίνουμε από τα νέα που φτάνουν εδώ από την περιοχή, στρατιωτικά τμήματα στρατού πραγματοποιούν κατά περιόδους επιδρομές στα ελληνόφωνα χωριά, ίσως και με εισαγγελικές άδειες που συμφωνήθηκαν σε τραπέζια, ίσως και χωρίς καθόλου άδεια. Παραβιάζουν, σπίτια, οικογενειακά άσυλα, φωτογραφίζουν ιδιοκτησίες χωρικών…
Επίσης, όπως ακούμε, οι κρατικές δυνάμεις υποστηρίζουν τις παρανοϊκές σπερμολογίες των ρατσιστών στην περιοχή και ψάχνουν γι αντάρτες, μέλη παράνομων ανταρτικών οργανώσεων του ελληνόφωνου πληθυσμού.
Προς αυτή την κατεύθυνση, παρακολουθούν όλους όσους ασχολούνται λίγο πολύ με την αρχαία τοπική γλώσσα και γενικά με την ιστορία και τον πολιτισμό της περιοχής.
Εκτός από τα παραπάνω, από Πόντιους τουρίστες που ταξιδεύουνε στην περιοχή, μαθαίνουμε ότι, όπου πηγαίνουν, παρακολουθούνται από τις αρχές της κρατικής Ασφάλειας με αποτέλεσμα να κάνουν προβληματικά τα εκεί τουριστικά τους ταξίδια. Το γεγονός με τους τουρίστες το γνωρίζουμε και από ψεύτικες κραυγές και φόβους παρανοϊκούς, προπαγανδιστικά και συκοφαντικά τερτίπια προς τους ξένους και ιδιαίτερα τους Έλληνες τουρίστες. Πού όλα παρουσιάζονται στις ρατσιστικές ιστοσελίδες, δημοσιεύονται στον τοπικό Τύπο, μεταδίνονται από τα ραδιόφωνα και την τηλεόραση και αναζωπυρώνουν την εχθρότητα ανάμεσα στους λαούς, και μάλιστα ανάμεσα στους Έλληνες και Τούρκους, αναστατώνουν τον κόσμο, τον τρομοκρατούν με ανύπαρκτους φόβους και του εφιστούν την προσοχή να ειδοποιούν τις αρχές για όποιον ξένο τους προκαλέσει υποψία, με κάποια του ενέργεια.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι σε όλ' αυτά βοηθάνε και διάφοροι από την Ελλάδα, επίσης ρατσιστές και που στον δικό τους Τύπο δημοσιεύουν επίσης ανύπαρκτα γεγονότα, που τάχα γινόντουσαν στον Πόντο, με το σκοπό να εντοπίσουν κρυπτοχριστιανούς στην περιοχή. Δηλαδή, οι ρατσιστές των δυο πλευρών κατά κάποιον τρόπο αλληλοβοηθούνται.
Την τελευταία είδηση για παραβίαση και φωτογράφιση σπιτιών την πήραμε πριν από λίγο καιρό. Έγινε στο χωριό Ώκενα (Köknar) της κωμόπολης Κατωχωρίου (Çaykara) Τραπεζούντας. Μάθαμε ότι παραβιάσανε και φωτογράφισαν σπίτια μερικών κατοίκων, που είχαν γραφτεί μέλη του φόρουμ, από άγνοια, με τα πραγματικά τους ονόματα, όπου καταχωρούσαν διάφορες ιστοριούλες και σύντομα μηνύματα στην Ποντιακή γλώσσα, στην ιστοσελίδα www.ocena.info, που ανήκει στο χωριό και λειτουργεί στην Ποντιακή γλώσσα με λατινικούς χαρακτήρες.
Όπως καθένας μπορεί να καταλάβει, στο στόχαστρο έχει μπει η αρχαία ελληνική διάλεκτος που έως σήμερα κατάφερε να ζήσει κι εξακολουθεί να είναι ζωντανή, μα οι συνθήκες έχουν γίνει τόσο δύσκολες, τόσο ελάχιστα πνευματικές, που ακόμη κι η Ποντιακή, αυτή η γλώσσα η εφτάψυχη δε θα μπορέσει ν' αντέξει και να επιβιώσει.
Τις πληροφορίες μας για τα παραπάνω γεγονότα, τις βγάζουν αληθινές τα αντιδημοκρατικά μέτρα που είχε εφαρμόσει η κρατική Ασφάλεια έως πρόσφατα σε βάρος ατόμων που για οικονομικούς λόγους, για να εργαστούν, είχαν έρθει στην Ελλάδα. Όλους αυτούς τους είχε καταγράψει με όλα τα στοιχεία τους κι όταν περνούσαν τα σύνορα κι έμπαιναν στην Τουρκία για επίσκεψη των γονιών τους είτε ία διακοπές στο χωριό τους, τους έπιανε η Αστυνομία, τους Ανάκριναν, τους έκλειναν στα κρατητήρια, τους φυλάκιζαν ακόμη και για μήνες .ώσπου να ανακαλυφθούν τα υποτιθέμενα επιβαρυντικά στοιχεία. Εις βάρος τους. Μια απ' αυτές τις αντιδημοκρατικές ενέργειες είναι και η γνωστή περίπτωση του Φετχί Γκιουλτεπε που είχε δημοσιευτεί και στον Τύπο της Ελλάδας. Τον είχαν κρατήσει επί έξι μήνες στη φυλακή ψάχνοντας να βρουν στοιχεία για την ίδρυση τάχα Ποντιακού κράτους που οργάνωνε στην περιοχή της Μαύρης θάλασσας.
Χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός, ότι το πρώην δικαστήριο κρατικής ασφάλειας D.G.Μ είχε καταγράψει τα στοιχεία των περισσότερων ελληνόφωνων κατοίκων της περιοχής, τους είχε προσάψει γελοίες κατηγορίες και είχε πάρει απόφαση να τους συλλάβει καινά τους ανακρίνει. Δεν ξέρουμε τι απόγινε κείνη η απόφαση ύστερα από την ακύρωση εκείνων των δικαστηρίων. Πέρα απ' όλα τα παραπάνω, σχετικά με την προσπάθεια της εξαφάνισης αρχαίων τοπικών διαλέκτων, διορίζουν στα σχολεία των χωρών δασκάλους ρατσιστές, που παρακολουθούν το κάθε τι για να ενημερώνουν τις αρχές. Και φτάνουν να κατηγορούνε σε μικρά παιδιά του δημοτικού την τοπική γλώσσα. Κι αν τύχει και το πράγμα πάρει διαστάσεις, τότε το δικιολογουν ως «μεμονωμένη περίπτωση». Και όχι πολιτική του κράτους.
Μα έκτος απ' τους δασκάλους είναι κι οι Χοτζάδες που διορίζονται στα τζαμιά, και λένε πως η γλώσσα αυτή, τα ποντιακά, είναι γλώσσα των απίστων, προσπαθώντας να πείσουν τον λαό να παρατήσει από μόνος του αυτή την ανεπιθύμητη για τις αρχές γλώσσα.
Δυστυχώς όλες αυτές οι πολύ δυσάρεστες, αντιδημοκρατικές κι αντιπνευματικές ενέργειες δεν καταγγέλλονται από κανένα. Γιατί σε πολλά χωριά της Ανατολής, ο λαός της περιοχής έχει επί εκατοντάδες χρόνια ζήσει σε καθεστώς της πιο αδυσώπητης τρομοκρατίας. Τόσο που αυτή η τρομοκρατία, αυτός ο φόβος του' χει μέσα του κατασταλάξει ένα, θα λέγαμε φοβερό σεβασμό, για στολές, πηλίκια, γραβάτες, για κάθε σύμβολο κρατικής εξουσίας.. Τόσο που έχει μείνει πίσω από τη μορφωμένη κοινωνία Και πώς να διεκδικήσει τα δικαιώματα του, αφού δε γνωρίζει τίποτα για ανθρώπινα δικαιώματα; Τόσο που να τα θεωρεί φυσιολογικά αυτά που γίνονται σε βάρος του κι ούτε τα αναφέρει πουθενά ούτε, προφανώς από φόβο, τα καταγγέλλει. Έτσι δεν παίρνει κανείς χαμπάρι, ούτε από τον δημοκρατικό Τύπο, είτε τις δημοκρατικές οργανώσεις, κι ας ζούμε στον εικοστό πρώτο αιώνα, στο κέντρο του πλανήτη. Ο πλανήτης δε βλέπει ούτε ακούει κι ο κρυφός πόλεμος για την εξαφάνιση ενός αρχαίου πολιτισμού συνεχίζεται. Τόσο που αναρωτιέται κανείς καμιά φορά μήπως η ψυχή του Χίτλερ αποδιωγμένη από την Ευρώπη, βρήκε καταφύγιο στην περιοχή μας;
Ωστόσο εγώ διατηρώντας μέσα μου την ελπίδα, φωνάζω από δω που βρίσκομαι σε όλον τον πλανήτη και παρακαλώ όλους τους ανθρώπους, όλους που ορκίζονται στη δημοκρατία, όλους όσους γνωρίζουν πως άλλο δεν έχει ο άνθρωπος για νάναι άνθρωπος, από την έκφραση του, ας το κάνουν δικό τους ζήτημα, κι ας μην αφήσουν να χαραμιστεί και να χαθεί μια γλώσσα που μα κάνει όλους τους ανθρώπους, συνάνθρωπους και συγγενείς του Ομήρου.
- Ο Βαχίτ Τουρσούν, κατάγεται από το ελληνόφωνο χωριό Όκενα, της Τραπεζούντας και ζει στην Ελλάδα, ως μη νομιμοποιημένος μετανάστης, μη βρίσκοντας μια πατρίδα να τον διεκδικήσει και να τον προστατέψει.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από: http://infognomonpolitics.blogspot.com
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)