Μόλις χθες οριστικοποιήθηκε η τελική πρόταση νόμου του σχεδίου "Καλλικράτης" για τους νέους Δήμους, και με απογοήτευση είδα πως για ακόμη μία φορά, μια ευκαιρία χάθηκε.
Χάθηκε μια ευκαιρία ανάπτυξης μια ευκαιρία προόδου του τόπου, και μια ευκαιρία αν το θέλετε γοήτρου του τόπου μας.
Ο νέος Δήμος που προκύπτει μετά την συνένωση "Καλλικράτης" έχει έδρα τα Κουφάλια και ονομασία "Χαλκηδόνα" ... και ιστορική έδρα την Γέφυρα.
Θα 'θελα να 'ξερα, με ποια κριτήρια σκέφτηκε και χάραξε τον νέο Δήμο ο Νομοθέτης;
Τι ήταν αυτό που τον οδήγησε στην τοποθέτηση της έδρας του Δήμου στην άκρη του χάρτη, και στη μακρύτερη τοποθεσία από την Θεσσαλονίκη;
Γιατί:
- Αν σκεπτόταν Ιστορικούς λόγους, δεν θα βάφτιζε την Γέφυρα "Ιστορική έδρα" αλά θα την έκανε έδρα του Δήμου. Στον τόπο αυτό έγινε η παράδοση της Θεσσαλονίκης από τους Τούρκους και η μόνη "Ελληνόφωνη" ονομασία της περιοχής κατά τον 18ο και 19ο αιώνα ήταν "Γέφυρα". Το απόσπασμα από τον χάρτη που βλέπετε είναι από την συλλογή ιστορικών χαρτών του David Rumsey. Είναι χαρτογραφημένη από τον Brue, Adrien Hubert, Γάλλος χαρτογράφος (1786-1832). Ο χάρτης έχει τίτλο: "Grece ancienne et de la Mer Egee" και κατασκευάστηκε το 1827 !!!
- Να έχει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση κάθε πολίτης του Δήμου.
- Να έχουν εύκολη πρόσβαση οι μεγάλες βιομηχανίες και τα μεγάλα οικονομικά κέντρα στον Δήμο.
- Να είναι κοντά στο Βιομηχανικό Πάρκο της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
- Να είναι στο κέντρο της Αγροτικής Ανάπτυξης.
- Να είναι επάνω στον συγκοινωνιακό κόμβο με την Ευρώπη, την Θεσσαλονίκη και την Αθήνα.
- Αν σκεπτόταν λόγους συγκοινωνιακούς, Θα τοποθετούσε την έδρα στην Γέφυρα, έτσι ώστε:
- Να είναι εύκολη και γρήγορη η πρόσβαση σε κάθε Δημοτικό Διαμέρισμα,
- Να υπάρχει ακτινωτή Δημοτική συγκοινωνία,
- Να υπάρχει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στην Θεσσαλονίκη,
- Να υπάρχει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στον κόμβο Ε.Ο. Αθηνών - Ευζώνων.
- Αν σκεπτόταν την Γεωγραφική θέση, θα τοποθετούσε την έδρα στην Γέφυρα γιατί:
- · Γέφυρα – Κουφάλια: 16 Km 22min. διαδρομή.
- · Γέφυρα – Ξηροχώρι: 14 Km 23min. διαδρομή.
- · Γέφυρα – Άδεντρο: 17 Km 25min. διαδρομή.
- · Γέφυρα – Χαλκηδόνα: 10 Km 12min. διαδρομή.
- · Γέφυρα – Θεσ/νίκη: 23 Km 25min. διαδρομή.
- · Κουφάλια – Θεσ/νίκη: 40 Km 1 ΩΡΑ διαδρομή.
Ανέφερα 10-15 λόγους που η έδρα του Δήμου θα έπρεπε να προταθεί η Γέφυρα, βρείτε τώρα ένα λόγο (μόνο ένα λογικό λόγο) που τοποθέτησαν την Διοικητική έδρα του Δήμου στα Κουφάλια...
Βρείτε μου ύστερα ένα λόγο (μόνο ένα) που η ονομασία του Νέου Δήμου είναι "Χαλκηδόνα" ...
Θα μπορούσε να λεγόταν Σωζούπολη, Μέτρες, Μεσημβρία, Αγχίαλος κλπ. κλπ. ...
Ότι αγνοήθηκαν όλοι οι ανωτέρω λόγοι είναι προσωπική ήτα του απερχόμενου Δημάρχου Αραμπατζή Αριστείδη.
Δεν κατάφερες "τίποτα" απερχόμενε Δήμαρχε, παρά μια "Ιστορική έδρα".
Είχες όλους τους λόγους με το μέρος σου !!!
Ήσουν ο πληθυσμιακά ισχυρότερος και μας απογοήτευσες για ακόμη μία φορά !!!
Απόστολος Στεργιάδης
1 σχόλιο:
Τρίχες και ψυχολογικά κενά . Τι θα άλλαζε στην (ανύπαρκτη) ανάπτυξη του τόπου αν η έδρα ήταν στη Γέφυρα δεν αναφέρεις και οι χιλιομετρικές αποστάσεις ή οι ξινίλες για τον Αραμπατζή αλλα και τον κάθε Αραμπατζή προσωπικά δε μου λένε και πολλά. Τοπικιστικό παραλήρημα βγάζεις , Α!! πάνε μια μέρα και κάτσε στο φανάρι της Σίνδου να δεις πόσα αυτ/τα μπαινοβγαίνουν και θα καταλάβεις πόσο βαραίνει το επιχείρημα του να είσαι κοντά στο δυτικό ΒΙΠΑ . Α2 Ξέχασες το Καβακλί , το Κατικιοι , το Μοναστήρι κα
ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΟΥΦΑΛΙΑ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ
Δημοσίευση σχολίου